Ingen anstormning här inte!

Fick höra igår att klockan tolv inatt skulle det komma massa folk och det skulle explodera på macken!

Oh my god!! tänkte jag!
Jag som hatar raketer!! va nästa tanke.

Va e de för idioter som ska spränga på macken? Och ingen gör nått? Hur kan fok veta det utan att nån reagerar? Har det gått ut på internet?
"Kom till macken så ska vi spränga lite!! Kommer bli fett kul!"

Ja, ungefär så gick mina tankar. Hann tom bli lite kallsvettig. Lite genuint orolig! Jag vill inte dö!

Sen kom resten av sanningen fram.
 Och jag trodde jag skulle behöva flyga i luften på arbetstid.

Men nej.
 Det är ju tydligen den 25 idag. Då får kidzen på campus pengar på kontot igen. Då kommer dom till macken och köper upp alla matpengar på en natt. På det dyraste stället i stan. Istället för att ta sig femhundra meter längre ner mot stan och handla på Willys istället så pengarna kanske räcker lite längre. Och så behöver man ju inte suuupa upp alla pengarna! Doh! Plugga hundra år för att Bli fattig och dum i huvvet. Jag tackar jag! Så läser dom till lärare och ingengörer och sket. Ska man inte ha en liten plattform av smartskalle i sig då?

Jag hade lite ångest innan jobbet igår. Stryparn nästlar sig in i min skalle innan varje jobbnatt. Jag kör på dubbla larm på två olika ställen och låser dörren så fort jag kan. Nojjig. Japp. Nervös. Ja. Orolig. Jaaa. Rädd? Vet inte.

Min chef visste inte om händelsen så jag drog den lite snabbt mellan kunderna i ciggrusningen. Trodde jag hon gjorde.

Anyway. Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0