Sådär less på livet.

Har kommit till en punkt där jag inte känner för nånting, allt är tråkigt, ingen motivation, som en jäkla slapptask i huvvet (tyflonminne, guldfisk you name it.)
 Lägenheten är piss, för mycket jobb, för lite lön, för lite fritid, för mycket att göra, för mycket som händer, för många bakslag, för tråkigt, för mycket vardag, för PISS helt enkelt. 
 För två år sen kände jag likadant, då drog jag till Asien i två månader. Lite halvspontant. Jävligt lyckat.
I år drar jag till Göteborg en långhelg.
 Nästan samma sak. Typ . :P

Jag hade behövt ett djur. Och ett hus. En egen gräsmatta och en egen dörr.
 Bojjan är underbar men hon kräver liksom inte så mycket. Hon kommer när hon är kelig, påfrestande när hon är på det humöret men hon går på egen toa, leker sällan, vägrar gå ut.
Tar jag hit Snurre pissar han så fort han blir själv. Inte populärt. Hos pappa kan han va själv en hel dag. 
 
Jag vill ha förändring! En ny hobby. Lite rutiner. Lite krav. Lite spänning! Nått nytt. 
 Lite självdisiplin hade inte heller vatt fel, då hade jag stuvkit och tränat efter jobbet. Men jag kände liksom inte för det. Eller egentligen gjorde jag det, men jag ville inte själv.
 Va första gången igår med Simone. Gick bra! Men det är trist i början när man är klen och inte har nån kondis. Ska försöka komma igång på riktigt.

Imån ska jag jobba arslet av mig. Först på städet, sen på macken. Lång natt. Det är sånnt jag blir less på. Detta ständiga jobbande och stressande och tafflande. Men jag är pengakåt. Jag gillar att se pengarna trilla in på kontot. Jag tycker om att snåla och spara och sätta in pengarna på sparkontot. Jag sparar satan men jag vet inte till vad! Varför kan inte jag ha nån dröm att sukta och kämpa för?
-Vad vill jag bli när jag blir stor?
-...? Eh... Jaaa.. ö, åmeh du vet.. liksom.. nått.. bra.. typ.

Jag har ju pengar! Varför gör jag inget med dom?
Åker till Göteborg.
För den billigaste biljetten jag kunde hitta.
Under 100 kronor.

Nu ska jag sluta deppa. Ska hämta Johan. Ska fråga om han vill gå på biodejt med mig.
Jag har sovit på Loos soffa i en vecka. Och vatt ett psykbryt.
Det här humöret jag är på knäcker mig. Vem som hellst egentligen.
Men ööh!

Nu: duschen.
Sen: shoppa mat och bio?
Senare: sova!



förra hösten va jag glad. Jag och Loo va i Uppsala och hängde en helg och va på Pink.

Hörde jag en ny låt på radion med Pink idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0