26 April 2o11

Järnspikar vad det har hänt möe sen sist!
 Jag har sovit hos mamma och hennes gubbe hela helgen, som tack för hjälpen för att dom passa Zypher åt mig när jag jobbade. :P Gubben åkte ut på soffan och jag tog hanses slaf. :P 
 Dom som har vatt lediga har väl antagligen vatt ute i det fina vädret hela helgen, medan jag bara har kunnat kolla på det innifrån när tillfälle getts. Stressat som en jude hela helgen! Ibland undrar man allvarligt vad det är för bitterfittor (rent ut sagt) som jobbar på andra sidan.

Fick en fråga som jag tror jag inte riktigt förstod om vad jag har för skyddsutrustning i disken
 Jag antar du menar i disken på jobbet..? Stänkskydd, vadarbyxor som går över axlarna, sylvestermössa, paraply, skyddsglasögon och regnjacka. Det är nog vad jag hade behövt för att inte bli dyngsur. Men jag brukar kosta på mig ett galonförkläde och gummihandskar. Och lite tur.. :P

I fredags grilla vi och i lördags va det släktkalas. Gillar't!
 Härligt att ha alla hemma igen och inte på andra sidan jorden bland jordbävningar och översvämningar och tsunamis och amerikanare och annat löst folk.
Linnea! Ajm glad ju'r home! Och Jossan! Jag längtar till sommarn och alla loppisar! :)

I söndags fyllde min valps mamma år. Siffran är oviktig. Men dagen började iaf med att Zypher väcker mig med att börja vrålskälla och pinka ner halva sängen när mamma och gubben kommer in och sjunger för mig.
 Himla varmt mottagande kan tyckas. Men varken mamma eller guben tog illa ve sig och fortsatte helt resolut att skräna fram en kortare version av jamådulevautihundrade år. Det var nog lite svårt att göra sig hörd opch hålla takten när en vettskrämd/vansinnig valp skäller på en från golvet på andra sidan sängen. Men dom gjorde ett bra jobb. :)  

Efter att ha tillbringat en hel dag på jobbet, dit det kommer en glad faster, två fina kusiner och två översöta tvillingkusinbarn från london som är så söta så jag nästan dör och hälsar på, åker jag till kusinerna igen och är hos dom hela kvällen. Himlans vad jag tycker om att sitta i solen och fika och prata minnen med dom. Mormor berättar om när mamma och moster och morbror var små och hittade på hyss och vi kusiner sitter och minns barndomen. Typ påskfilmen, all lek vid bäcken och alla kockdueller och när vi byggde hökojor och sov i husvagnen på mormors tomt och Erik fick va dörrvakt. :P
 Minnen som sätter sina spår och som vi kommer berätta för våra barnbarn framför en sommarstuga i solen.

Igår åkte jag och Loo till Ingelstad för att kolla på när hennes bror tävlade i körning med sina hästar.
 Hundarna var såklart med och Zypher skötte sig exemplariskt!!



Sen åkte vi ut till Gårdsby där Z tog sina första simtag!! Han gjorde magplask och simmade och busade med Betty och verkade ha det välldans kul!



Och jag fick en ryggsäck till Zypher av Loo i föööödelsedagspresent!!


Eller klövje/kläverväska eller vad det nu heter..
 Den ska han ha på sig i sommar när vi är i Norrland på våra GrönochGravid expeditioner. Han kan bära nödproviant i form av en Ballerina kladdkaka. :) Lagom tungt för en puppi. 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

En sån klövjeväska har jag me, skitbra träning! :) Kul det går så bra på puppie-kursen btw :)

Kram

2011-05-01 @ 22:40:11
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0