Bara massa skryt..

Alltså, jävlar i havet vad min hund var duktig på kursen idag!
 Han överträffade sig själv, gjorde mig chockad, förvånad och jävligt mallig och stolt över hur bra han kan uppföra sig när han vill!
 Sååååå jävla bra!



Han gick fot som en gud, satt still medan jag gick runt honom och drog i kopplet. Andra hundar luffade förbi och han låg kvar.
 Han var så uppmärksam på mig! Jag trodde aldrig att han skulle gå fot så länge, så mycket och så intensivt så snabbt! Han är min lilla pärla! Vi lärde oss ingenting nytt sådär direkt men vi fick en massa socialträning och erfarenhet och träning.
 Och så tränar vi varje gång på att stå på ett "vetrinärbord" och bli genomklämd. Och idag upptäckte hon som har kursen att han bara har en testikel.. Precis som Snurre! Är jag straffad med sånna hundar? Tydligen får dom lättare cancer i den som inte är nere. Och det vill jag ju hellst slippa. Men enligt vet. och hon så kan man massera ner den om man hittar den.. Och medan vi stog där och pratade och hon klämde och kände så började vi flamsa och vi ba'
"Aaa va gjorde du igårkväll då?"
"Masserade pungkulor. Själv då?"

skratta.

Igår va vi i stan och gick vid sjön och där var han också jätteduktig, men fåglarna är för lockande för att jag ska bli intressant där.
 Och så va det massa kidz som hade tränat karate eller nått och kom ut på simhallsparkeringen i morronrockar och det tyckte Zypher va himla märkligt. Sen badade dom lite i vassen och Betty simmade ut till en boj och försökte få med sig den in till land.. lite svårt då den va rätt hårt fastsurrad. :P

Men min hund. 
 Jag hade kunnat hålla på precis hur länge som hellst men jag känner att det får räcka nånstans. 
Enda gången han va ofokuserad va när Loo och Betty va utanför och han fick syn på henne och ville leka med henne.

Min lilla skatt. <3

Jag längtar inte till han blir en obstinat tonåring. Men då kan jag ju iaf gå tillbaka och minnas den underbara valptiden. :P Fast det ska ändå bli  lite spännande..

Men jag längtar till sommarlägret!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0