Fastbunden

Jag blir så jäkla trött på den där jäkla elden som vägrar ta sig idag! Eller, den tog sig på första försöket men den slocknar bara till en fjuttig jäkla glöd! Jag vill inte ha glöd! Jag vill ha stora flammor så jag kan slänga på några pinnar och sen gå ut och lägga spår till Zypher och gå en lång promenad.
 Så jag kan gå upp och slänga ut alla mina kläder på sängen bara för att konstatera att jag inte har nånting att ta på mig ikväll.
 Så jag kan åka och köpa en säck med foder till Zypher som tagit slut och så jag kan åka och lämna han hos mamma innan jag åker till stan. Nu tvingas jag titta på den satans elden hela tiden och sitta och mata den med papper som ändå inte brinner.

Fuck!

Förövrigt vaknade jag vid sju imorse. Sådär kul. Inte kunde jag somna om heller så tio i åtta steg jag upp och satte igång med frukost till Z och sen ut och hugga till lite tänneve och sätta igång brasan som bara krabbar! Det ska bli så skönt att slippa det sen! Ha varmt i huset fast man inte vatt hemma en kväll eller natt.
 
 

Hunden är liksom ingenting att va bunden till om man jämför med huset som måste eldas i stup i kvarten! Hunden kan ju följa med överallt, lite svårt med huset.
 Inte ens sol är det heller! Det skulle väl va det i helgen?

Men iaf så ska det bli asaroligt att komma iväg och träffa lite allierade ingelstadsfolk i sin egen ålder.. Dricka lite vin och kanske ska jag ta med minttun..? Har ju gått så himla bra förut menar jag. Inte alls några minnesluckor eller en hel kväll förstörd för man tvingas sitta utanför och konsentrera sig på att inte spy ner någon..
Men SÅ gott är det!

Min pupp är trött idag. Sover fortfarande. Så när jag kan lämna elden så är jag den som går ut på en promenad. Tror jag.
 Känner mig hopplöst omotiverad till det mesta. Borde städa. Borde lägga ett eller två spår till Z. Borde fixa mat till honom och sätta igång med nånting.. Men jag blev så jäkla less på brasan. 


 
 Och så måste jag snart bestämma ett datum för flytten. Det är snart. Mitt i semestern också. Och jävla Bibbetorp ska städas ur med. Så himla roligt är det inte att flytta.. Men städningen är fasen värst.
 Men jag tänker inte lägga ner alltför mycket krut på det med tanke på hur lindrigt städat det va när vi kom hit.

Men hav förtröstan gott folk.
 Det finns hopp även för mig tror jag. Nu har jag nog lipat klart så nu tar vi tag i livet igen och börjar med en uppiggande promenad i skogen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0