hurtig som få

Na nu överdrev jag! Rätt friskt. Men jag har iaf vatt ute en timme och gått i mina 150 milaskor.
 Så jäkla skönt ute. Förutom att det är vår och det betyder att Drettingebonnen slänger ut all sket på åkrarna.. Olägligt att ha två stycken framför huset och hela rundan är omringad av dom.. Stanken sitter fast som iglar i näshåren! Sen när jag kommer hem och hämtar posten så går jag rakt i värsta blajjen! Det va så djupt att det går ovanför sulan! Så nu står dojjsen ute på trappen och stinker av sig.. ¨

 Hoppas att inte Ture går och lägger en död mus i dom inatt bara. Han har fått en dålig vana med att lägga döda och slemmiga möss vid min trapp som Zypher så gladeligen går och tuggar på sen.
 Oftast ertappar jag honom med en svans dinglandes ur munnen och då är jag snabb med att hissa på käkarna på honom och skaka ur liket.
 Men vem vet hur många lik han hittat som inte jag övervakar?

Men i söndags kväll när jag kommer in i sovrummet så ligger det en mycket nöjd hund på golvet och tuggar på min tandborste som legat i min väska som jag hade hos Loo.
 Och när han ser mig så tittar han upp och börjar vifta på svansen och ser så jäkla mallig ut!
''Titta va ja hitta mamma! Nu är jag lika duktig som du!''
Vad gör man liksom? Inte kan jag bli arg på han när han är så fruktansvärt skitsöt?!!
Han hade tappat en huggtand som det dessutom bloade om så när jag tog ur borsten ur munnen på honom va den inte bara slemmig utan blodig med.
 Men ska han ha min tandborste ska han minsann få känna på hur det är att borsta tänderna på riktigt! Så jag gick och sköljde av den och så lyfte jag på läpparna och gnodde lite. Sådär uppskattat. :P



Och jag är så himla glad över att jag verkligen tog tillvara på första valptiden när han va så nära och låg i halsgropen och snusade och när han ville bli buren och sitta knät och inte lämnade en för en sekund. 

David skällde på mig och sa att han skulle kväva mig om han låg över halsen på mig som vuxen och att "du kan ju inte hålla på att kånka runt på honom hela livet!"

Om han visste hur fel han skulle få!

 Nu är han mer distansierad och somnar ibland på golvet men vaknar i sängen men oftast somnar han på en filt breve mig vid fötterna och vill inte alls ligga på en längre. Och bli buren vill han bara när han är lite mornig och trött.
 så jag är glad att jag daltade så med honom och fick ha en liten puppi så nära mig. Finns inget som är som det.
Jag ångrar mig inte en sekund!





Världens bästa! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0