Släktkalas och premiär.

Vilket väder det har varit idag! 
 Dom svarta små knytena låg och knoppade som två sårade soldater ända till klockan nio så en skön sovmorron blev det iaf. :) Zypher vaknade till när jag öppnade sovrumsfönstret och mufflade sig intill när jag la mig igen, sen stoppade han in sin lilla näsa i min hals och snusade vidare. Mitt lilla djur! <3 




 Krut väckte oss 03.17 inatt och vrålskällde innifrån sin bur. Tack rabieshundjäkel!

Det blev en morgonpromenad i solen och ett möte med två tokiga hundar, en nakenhund och en golvmopp. Mina som va kopplade satte sig så fint i mossan när jag sa till dom och så satt dom där och viftade på svansarna och tittade nyfiket på dom två gläffsande tikarna. 
 Lite kul att två valpar kan sköta sig bättre än två vuxna hundar. :)

Sen åkte vi på kalas och träffade tjocka släkten och inte mindre än sex hundar var det med på kalaset och den enda som inte trodde Zypher va en jävlalabradorjävel va min fabror som har haft typ fem stycken under tiden jag levt. Men han charmade alla (Zypher alltså, inte min farbror) och han räjsade satan med min kusins tollare. Två svarta labbar, en skitfin engelsk setter och så Krut var me på kalaset. 
 Mitt kusinbarn på fem år kom på att hon ville träffa "den söta lilla hunden" när han precis vart ute och busat en lång stund och fått mat så jag sa hon fick hjälpa mig att rasta honom efter tårtan, så när hon ätit upp sin tårta kom hon smygandes lite succesivt på barns vis innan hon vågade sig fram och ville ta ut den "söta lilla hunden" så då gick vi ut igen och Zypher va faktiskt inte rädd för henne! Bara när han skulle ut ur buren och hon stog precis skitnära. 
 Men han rusade runt och sprang fram till henne och blev klappad av henne utan att han skällde eller va nervös en enda gång.
 Sen ville hon prompt bära honom men då sa jag att han är så tung och busig och att han har fyra egna ben. Hon lät sig inte övertygas.. :P

 Min kusin med tollaren håller på att utbilda sig till rallylydnadsinstruktör och sa att jag va tvungen att komma ner en långhelg i sommar på "kollo". Man fick testa på alla möjliga grenar, spår, sök, agility, rallylydnad, freestyle, skydd, ja allt helt enkelt och grilla och bada med hundarna på kvällarna.
 Lät precis hur roligt som hellst så imån måste jag prata med min chef igen om det där sablans semesterschemat om jag kan få va ledig den helgen. :P


Z har plockat upp mammas nycklar

När vi kom hem va Z så trött så jag snörade på mig mina 150 milaskor och gick ut på en långpromenad. 55 minuter tog den.
 Lite halvschizo som jag är så är jag glad att jag inte hittade mina hörlurar till mobilen så jag inte kunde lyssna på musik och alltså kunde hålla koll bakom mig. :P Såg massor med rådjur och tre tranor. Massa med fågelsång och precis lagom varmt för att hålla tempot uppe. Fick ändå ta av mig tjocktröjan.
 Så premiärturen blev en klisvettig upplevelse med smärtor i höftkulorna och frambenen.
Men ska man få röven på plats och resten lite tajtare innan sommarn är det lika bra att sätta igång. Sen när det är så varmt att man frossar i mjukglass och twister var och varannan dag är det försent. Karaktär och självdisiplin tillhör inte mitt motto. :P

Jossan du ville ju se en bild på när jag fixat håret och imån ska jag ge dig det! :)
 Så segt att ladda upp bilder nu!

Nighty night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0