Min lilla svarta.

Nu har jag anmält oss till inte mindre än tre lydnadskurser. :)
  Allmänlydnad som är en terminskurs på åtta gånger. 
  Rallylydnad och Lydnad som är varsin helgkurs. Men än så länge har vi bara intresseanmält oss på dom. Inte säkert det blir nått. Men vi hoppas hårt på åtminstone en utav dom!

Rallylydnad testade vi ju nere i Skåne på lägret och det var faktiskt roligt, men jävligt förvirrande! :) Ett roligt alternativ på den vanliga lydnaden. Och nånting jag tror man har stor nytta av. Det känns mer på lek att kolla på Rallylydnad än "riktig" lydnad. 

¨
Znajf vid ån.. som var galet ström så ingen kom nånstans när man simmade förutom Z. Helnöjd! :)

 Till våren har jag förhoppningar om att börja med Agility med både Zypher och Krut. Jag ville börjat med Krut redan nu, men sen började David tveka och skruva besvärande på sig med tanke på jakten i höst. Och så hade dom tydligen inte nybörjarkurs annat än på våren. Vilket var tur för David! :P Och så var det 1 års gräns. Krut är ju inte riktigt 1 år än, men han fyller i september tror jag.

Jag och grannen skulle gett oss ut på en mördande cykelrunda idag men vid avtalad tid så öppnar sig himlen och bjuder på monsunregnet från helvetet och åskan brölar sig inpå husknuten på en halv mikrosekund. Så vi skippade det.

Istället försökte jag mig på att lära Z att balansera på mina fötter. Som man flyger med magen på någons fötter och den håller benen upp i luften. Fast han ska då stå med alla fyra tassarna på mina fötter.
 Detta försökte jag då Klicka honom till. Gick förvånansvärt bra! För att vara första "lektionen" och varken han eller jag har testat innan eller har någon aning om hur man ska gå tillväga så stod han med båda framtassarna mot mina fotsulor efter bara en liten stund. Dock för det förjävla jobbigt i magen att ligga på rygg på golvet som en annan räka och försök se vad han gjorde och klicka i rätt sekund. Pjuh!


Znajf blev också trött..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0