snortat för första gången..

Idag har jag ridit för första gången på tre år. Så jäääävla gutt!
 Och han va så himla go, testade såklart, men det brukar dom ju göra första gången men jag hade inga krav eller förväntingar och det såg säkert ut därefter också. Men nu! Ska jag nog komma igång lite med ridningen igen!
Sist jag skulle börja så ramlade jag ju av stup i kvarten och gick runt med axel och höftsmärtor allt som oftast. :P Men denna hästen är en snäll en. :) Sägs det.

När jag hade hoppat av och skulle gå tillbaks till stallet hade jag så ont i höfterna och innanlåren att det inte fanns! Man använder muskler vid ridning som man glömmer ska finnas där. :P 

 Doften av varm häst är så himla go. Var tvungen att inhalera lite hederlig hästrumpa när vi kom tillbaka till stallet. Och snusa lite på mulen. Hästrumpa och hästmule är det bästa som finns! Lite bättre än blöt hund.. :P

Ikväll ska jag iväg på 50 års fest. Middag kl 18 och så fest och party efter. Förfest hos grannen kl 16..
 Jag känner en viss press. Ska kanske ha en allergiskt nattgäst här ikväll så jag måste hinna städa undan det värsta dammet till kl fyra och hinna fixa iordning mig innan dess. Gah!
 Hade velat öppna Bb:en nu redan men det känns lite väl. Då lär jag somna mellan maten och eftterätten. :P Har iaf ätit en stadig apertif nu i form av snabbmakaroner och ketchup! :) Mumma!

Nu ska jag ha lite kvalitetstid på toan med en nyköpt tidning! 

So long!


hästrumpa.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0