trött dag

när klockan ringde o5.15 imorse och jag slog upp ögonen såg jag ingenting!
 
Anledningen var mycket enkel. Min handduksturban jag hade i huvet igårkväll efter duschen hade jag råkat somna med och den hade glidit ner över ögonen..
 Men det håller faktiskt på att mörkan lite på mornarna med nu. Fast det märks mest på kvällarna. Snart får jag skaffa ett springband att sätta Z på. När det blir för mörkt att gå ut på promenader utomhus.. :P Eller får jag skaffa någon att gå med. En body guard. 

 Efter jobbet kastade jag om kläder. Gjorde en raggardusch och stack in till stan för att slipa till frippan lite. Så galet trött på  att den aldrig gör som jag vill. Saknar mitt långa hår men det är så himla skönt med kort! Så fruktansvärt praktiskt! Inget jäkla kladdande med balsam och jag får ändå inte kokosnötstora tovor i nacken! Torkar hur snabbt som hellst och inget blött slibb i nacken. Ja, men det är svårt att sätta upp. Och jag saknar att bara göra en bulle och sen gå ut. Eller att göra inbakade flätor...
 Åter till saken.
Hade tänkt ta topparna bara och behålla längden men så blev det inte.. Nej.
Efter lite övervägande så blev det en omklippning på det korta. Så nu är det så kort som jag aldrig har haft det innan. :)

Hundkursen gick bra. Men det var ovanligt mycket konstigt folk. En liten tant med högklackat(?) med en stor hårig bjässe som skällde konstant och hela tiden på allt och alla. Fruktansvärd konstig kombo på det ekipaget. En gammal högstadielärare och en gammal granne med en hund också skällde och som drog så innihelvete att hon ramlade en gång. Jag var rädd för Z liv mer än en gång ska jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0