Boplats sökes.

Idag har jag slagit på stora trumman och finally fått tummen ur och svabbat lyan. Varit så seriös och tagit ut mattan och ruskat den utomhus. Flyttat på allt och dammsugit och sen svabbat. Ett rum i taget.
 'Cause the dammsugerer needs to rest mellan rummen för att orka suga. 
 Zknorren blev instängd bakom kompostgaller för att hålla sig undan. Hopplös att städa med. Han lägger sig framför sugen och vägrar flytta på sig! Man kan köra på honom och han bara blänger på en med ena ögat. Knäpphond!

 Kan säga att vattnet jag hällde ut sen, det var inte så fräsht... Lite snuskvarning faktiskt.. Kanske borde göra det lite oftare. På snart sex månader har jag svabbat max två gånger.
Fast vänta lite...



Har jag bott här i snart sex månader?!

!!

Ett helt halvt år?!
Maaaj gaad tiden går fort!

Var det inte typ nyss sommar?

Anyway. Åter till min städning.
 Det är så jäkla gutt att trampa runt barfota och inte få massa grus under trampdynorna.

 Jag skulle nu behöva någonstans att kvarta, låt oss säga.. fram till jul, för att minimera nedskräpning fram tills dess. Så man har ett rent hem att komma hem till, om du förstår.
 Det luktar liksom Grumme i mitt hem nu, och jag vill inte förstöra det. Det är en ovanlig känsla för mig.

Men som tur är ska vi inte vara hemma så mycket i helgen. Imårn är det ju jobb, så då är allt som vanligt. Upp klockan fem å gå med hunden och så.. Se om man hinner hem till julkalendern också. Stress stress. Sen hem igen på lunchen. Stress stress. Sen hem klockan tre och rallyköra hem och hämta Z och sladda hem till pappa å lägga ett snabbt spår, gå en runda med Z. Ge hästarna mat. Köra dom hinns nog inte innan de är mörkt.. Stress stress. Sen gå spåret. Sen hem. Laga mat med Loo. Träna med hundarna.

??

Betty och Z i min nystädade lägenhet?!! 

 Whattafack! Inte ens ett dygn får de lov å va rent!


galenskaparna.. 

 Nähä, ska vi ta och sova nu kanske. . .
Z har ju sovit sen flera timmar. Legat i soffan men näsan intryckt nånstans så han inte kunnat andas ordentligt.
K-ah. Så låter det. Andnöd.

 Najti najt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0