2011? eller 2012?

På jobbet idag skulle jag skriva upp datumet på nånting som skulle kylas och så skrev jag, efter att ha frågat vilket datum det va, 22/2. Men sen?
 Vilket år är det nu vi har bytt till..? Va de nyss 2011 eller 2010?!

Finns det nån mer än jag som tar halva året på mig att vänja mig vid ett nytt?

 Min lilla farmor har vatt på sjukhus i några dagar och igår kom hon hem igen så jag tänkte hälsa på henne men då har det kommit nya fall med kräkan så då är det besöksförbud.. Farmor vill ha besök!

Och äntligen har jag hittat gardiner! Tredje gången gillt. Pg.a jag gav upp och tog nått bara! Igår när jag var där inne så skulle jag försöka förklara en vit färg och sa gammelvit. (till en 70 åring..) och hon tittade på mamma och sa "är det linnefärgad hon menar?" Varav mamma säger "Jag tror det, hon vet inte bättre." och skrattar.
Och idag när vi va där igen så hade jag bestämt mig för vitt. Vitt matchar till allt.
 Så undrar hon (det va en annan än igår) hurdana jag vill ha och jag vill ha "vita spetsgardiner".
Och eftersom jag har vatt där inne tre gånger på en vecka vet jag ju att det finns en hel balja med vita spetsar mitt på golvet och så går kärringen bara förbi och jag ba' "men dom då?"
 "Men det är inte spets."
"Men för mig är det de."
"Men då ska jag visa dig vad spets är för mig" och sa drar hon fram en rulle med riktig spets som va möer finare än dom på golvet. För bara 35 kr/m!
 Dom sitter nog och skrattar åt mig och kallar mig dagens ungdom.


en såndär typisk ungdom som latar sig i solgasset med sina jyckar.

Och mamma sen då! Åkte hem till henne efter gardinköpet och såg att hon fått ny almenacka som jag kollade bilderna i och skulle kontrollera att hon inte glömt min födelsedag, vilket hon såklart inte hade.
 Men hon hade skrivit att jag fyllde 24!

 24!!

Jag blir i allsindar bara 23!

 Jossan blir 24! Och det hade hon minsann koll på. Men inte ens sin egen unge.

 Har jag åldersnoja? Hur vet man att man har det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0