Fett missnöjd hund!

Att lämna Z i hundgård gick inte så bra..
 
Jag var där med honom igår och testade lite. Gav han juicepaket med godis i, ett grisöra och godis utslängt på marken.
Sålänge jag satt därinne pillade han lite med det men han var väldigt misstänksam och satt vid dörren. När jag gick ut och satte mig i bilen började de missnöjdas klagosång eka mellan hustaken.
 Jävlar vad han skrek! Som en alfavarg lät han. Länge och intensivt och hjärtskärande. Eller om det var trumhinnorna det skar i..? Han var inte tyst många sekunder i streck och när han efter tjugo minuter äntligen började hämta andan så gick jag tillbaka till honom när han hade uppehåll. Satt en stund med honom och gick sen iväg igen. Samma visa, likadant.
 Började fundera på om man skulle köpa upp ett lager med hörselskydd och ha allmänutdelning på, med ungefär en kilometers radie.. Att lämna en ylande 7 månaders bäbis i en hundgård kanske inte är jätteuppskattat kl. 7 på morgonen av folket runtomkring. 

 Så med lite omstrukturering så fick det bli som så att han fick va hemma i lägenheten istället med en massa hittepå och grisöron och märgben gömt lite varstans. Men alltså kunde jag inte ta cyklen till jobbet som jag tyckt vatt så bra med att bo nära, det tar ju ändå 10 minuter enkel resa och med en kvarts frukost funkar ju inte det. Så det fick bli Viola idag.. Hem på frukost, ut snabbt som attan, pinka, in, lägga ut lite nytt hittepå och så iväg till jobbet igen. Samma visa vid lunch men då är det 30 min så då fick han va ute och springa lite och dra några repor på gräsmattan. Men han måste ha vrickat till sig eller sträckt sig eller trampat på nått för han haltar på hö. fram nu.. INTE BRA! Som den hönsmamma jag är inbillar jag mig nu att vårt skauneläger blir inställt och vi kommer förbli ovetande om vår framtida karriär för alltid.. Jag har ordinerat honom vila nu. Han tycker jag är tråkigast i världen.


sårad soldat? 


don't worry puppiebaby! I'll bära you on my bara axlar tills the world ends. 
 
MEN!
 Påväg hem från pappa där jag tillbringat en timme i soffan framför Allsång och Ulrik Munther dit jag åkte efter att ha fikat med min gammlaste barndomsvän i hennes nya torp så ringde Zätas dagtant som precis kommit hem från deras semester och frågade hur det gick med Z och hundgården, jag sa som det var och att han fick va hemma istället och jag körde på rasterna så sa hon att hennes gubbe kunde cykla till Z och släppa ut honom!!
 Så skönt förresten med en kvinna som är bossen i hushållet. :P Så det ska va!
Så imån ska dagfarfarn till Z på förmiddagen och jag cyklar hem på lunchen.


potentiell uppförstoring till tavla? Den är tagen av mig hemma.

Jag blir så glad på människor ibland som bara utan vidare erbjuder sig och ställer upp för en!
 
"Men vi tycker ju om er så mycket så det är väl inga problem!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0