Historisk dag.

Dagen började förvånansvärt bra!
Z går ut och ställer sig i gräset och kissar som en man! Fast hukar sig ändp samtidigt som en tjej... Märklig ställning. Men jag blev överlycklig och trodde att han äntligen hade kommit till sans.
 Men tro inte att han fortsatte med sina övningar, nehejdå! Jag har fört noga övervakning och alla andra gånger har han hukat sig, precis som vanligt! 
 Det kanske hänger ihop med hans brist på en kula? :P Han kanske inte känner sig tillräckligt manlig än? 

 För att inte ha lämnat huset mer än för att pinka Z så har jag varit fruktansvärt produktiv idag.
Först och främst lyckats håva in både en hundbädd från Börjes och en mikro från stan.
Sen har jag haft en del av släkten på kalas och på den timmen det tog från dom ringde och sa att dom tänkte komma tills dom stod i farstun så hade jag hunnit 1. Raketstäda och diska all disk från två dagar. 2. Baka kladdkaka 3. se klart Patrik 1,5 och 4. Rusa ner och hämta tvätten och slänga in den på nästan rätt plats och så pinka och leka med Z. (Alltså Z pinkade, inte jag). (Eller jo, det kanske jag gjorde då, men det är inget jag brukar skryta med.)
 Precis innan släkten kom så knackade det på dörren och så stog nästintill-grannen med en flyttblomma i näven. Så himla gulligt. (Gullig gest alltså, själva gubben är la inte så himla gullig.) (Han luktar mest gubbe) (och så slänger han ut bröd och spagetti från köksfönstret till fåglarna. Och Z.. Tror Z.) Idag lyckades jag nog få han att förstå innebörden av förfest iaf. :P Gick sådär för några dar sen. 
 Strax efter släkten åkt hem så knackade det återigen på dörren och då va det nån liten tantaluring som skulle välkomna mig till Klavrehultet. Himla gulligt det med. :) Di är då för söta di därgingena panshisarna.

Sen åkte vi in till stan för att handla nya skor och rasta hunden med Loo och Betty. 
 Hade visioner om ett par mörklila converse men det slutade med ett par dieselpjuks på rea. I like Rea! :)
Loo lyckades jag tillslut övertyga om att köpa ett par asasnygga remgladiatorliknande sandaler.

Sen drog vi till hundhagen bakom Citygross och sen vidare till brukshundklubben och tränade lite inkallning med Betty och sen flummade vi lite på agilitybanan. 
 Zypher verkar älska agility! Hoppar som en groda med snarlik kroppshållning som en flygekorre över hindrena. Springer i full galopp genom tunnlar och kubbar över A-hinder och gångbroar som en projektil. Fattar vinken med slalom och retar Betty när han får tillfälle. :P En gång lyckades han på nått mirakulöst sätt få till en saltomotalframlängeskullerbytta från A-hindret när han skulle ta sista klivet ner på gräset. Vet i tusan hur han lyckades men rädd blev han då inte. Vet dock inte om han knäckte till nått i kroppen för han hade nån konstig galopp sen när han rännde runt så vi stillade oss efter det. Försökte stilla oss iaf! 

 Var glada för att ni inte har Loos grannar! När vi vatt hemma i ungefär 20 minuter och nästintill fullt lugn råder så ringer Looens telefon och då är det grannen som undrar vad Betty gör? 
"Ja, hon är i badkaret för tillfället. Vaddådå?" säger Loo. 
"Hon tuggar inte på det där himla benet då?" 
"Nej hon BADAR." 
"För det låter precis som hon äter sig igenom golvet. Du kan väl ta ifrån henne benet?" 
"Hon är i badkaret och BADAR. Hon har ingen ben nu. Och ligger min hund och tuggar på ett ben tar jag väl det inte ifrån henne om hon har fått det."
"Jo gör det!"
"Nej."
"Jo. Vi kan väl komma överens om att vid halv tio ska vi vara tysta?" 

Alltså, i säkert fem minuter höll kärringen på. Heeeelt jävla pantad! 
 Dock ska tilläggas att det var lilla svarten som låg och tuggade på ett ben. Men den delen undanhöll Looen skickligt. Och hade grannhelvetet kommit och ringit på hade jag och svarten smitit ut bakhållet. 

Nu är det dags för bädden och imån ska jag va produktiv igen. 
 Iaf lite. Fixa sallad och rotsaker i ugn till dom tappra soldater som vågar sig till byss fast det är semester och festivaler på annan ort. Och hitta grillen som mamma lova att ställa av här. Och kol . Fan jag måste fixa kol! 
Sen är det parkfest för hela slanten!
Och om du håller din del av avtalet kusinvitamin så håller jag min! Men du ligger på -1 så egentligen kan jag ta det lugnt! :P 

Puss och kram och nyp i stjärten. Nu säger vi gonatten. 
 (börja öva på stora julerimmet redan kanske? :P ) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0