näst sista dagen..

Snart är mina tre veckors semester slut!
 På tisdag börjar jag igen. Så nu måste jag lämna Znajfen igen.. Tycker ví har haft det rätt så bra med långsamma mornar och slappa kvällar och så massa bus och bad och flytt därimellan. 
 Men troligtvis blir det som så att han får pass utav en som ska opereras i veckan och som ska va sjukskriven och dom dagarna hon inte kan så blir det hundgården hos dom där han var dagbarn. Dom har en som står oanvänd.

Och eftersom det är så pass nära jobbet går man dit på två minuter och tar ut han på rasterna vid frukost och lunch; lämna han strax innan sju, gå dit och släppa ut honom en stund runt nio och vid tolvtiden och sen hämtar jag han vid halv tre när jag slutar. Men om han verkligen, verkligen inte funkar som hundgårdshund och står och ylar hela dagen och stör hela samhället får han vara hemma så jag får cykla hem på rasterna istället. Tar typ 10 minuter enkel tur. Men då måste jag hitta någon som kan släppa ut han på förmiddagen för frukostrasten är oftast bara en kvart.. 


min fina, fina lilla långkorv!
 
Hela våren och sommaren so far har jag vart så mallig för att Z inte har haft en endaste liten fästing! Vart så lycklig och nöjd. Jo Tjena!  Idag upptäckte jag den lille jävulen. På baktassen, mitt i simhuden mellan tårna. Tro inte det var lätt att få bort den! Han är kittlig på baktassarna och när jag brjade spreta med hans tår och pilla därimellan var det ju en liten svart som ålade likt en huggorm och försvann ur mitt grepp. Var nära på att ge upp och be uppanpågrannen om hjälp att hålla slingriga svarten.

Tjibbitjoo! Snart är det läger i Skaune!!
 Väntar på mail från ledaren så jag vet vad jag ska packa med. Vill packa nu och bara åka med en gång!
Ska bli så jäääkla roligt! Men jag kommer va såå nervös! Antingen kommer Z briljera som på valpkursen och slå alla med häpnad. Eller. Mest troligt i dagsläget. Skita fullkomliga fa-an i mig och bara titta på dom andra hundarna. Förutom sista dagen då han kanske kan ägna mig en sekunds uppmärksamhet av hunger då jag troligtvis inte har gett han någon mat på hela helgen bara för att han ska bli hungrig på mina mutor istället. 
 
Får inte glömma att packa med mat och massa olika godis. Testade med knäckebröd idag och det gick alldeles utmärkt! Tar kanske med ett litet paket med rutknäckisar. :P

Och jo, häromdagen, typ igår förresten så åskade det utav. bara. helvete!
 Jag brukar tycka att åska är skitmysigt och fint.
Men igår. Det lät som det var precis över oss och det bara small så jag trodde fönstrena skulle sprängas. Helt galet! Var orolig för att Z skulle bli rädd men gissa vad han gjorde?
Letade reda på en tuggis han gömt bakom skorna och låg mitt på golvet och tuggade på den. Jag var ett nervvrak och ska villigt erkänna att jag gärna kastat mig ner på golvet brevid honom och begravt huvvet i pälsen som Tjorven gör på Båtsman när det åskar. :P


Chilla morsan, don't worry be happy asså.

Kommentarer
Postat av: Elin

Guu va söt han är! Svart korv typ :)



Det kommer säkert gå bra att lämna honom, du har ju lämnat honom lite ensam innan me, fast hemma i huset väl?

Mina gillar inte hundgården så mkt heller, men det funkar.

Det kommer va jobbigt i början när man inte kan lämna dom så mkt och de bara är bebisar, men det brukar alltid gå bättre sen. Kuling var också svår att lämna i början och jag va också ensam me dom, men det va märgben och mkt aktivering innan som gällde, sen lämnade jag dom på hundpensionat också.



Lycka till!



Blev det nån inflyttningsfest btw?

2011-07-05 @ 07:57:00
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0