Negativ klang.

"Vi måste prata."

Vad tänker man när man hör eller läser den meningen?
Någon som tänker göra slut eller så har man gjort något allvarligt, svinigt dumt.

Ja, aldrig är det något posetivt iaf! 
 
 När det följs utav "vi är hos doktorn nu" och "jag ringer ikväll" så blir iaf jag precis livrädd.
Exakt dom tre meningarna fanns med i det smset som jag fick utav Z:s dagpanshisar.

Gah! Ligger dom ihopgipsade på akuten?! Kommer dom dö?! Har dagfarfarn blitt dålig?! Han han cyklat omkull påväg hem från Znajf?!
Omg! Riiiiiing då kääääring! (Obs: posetiv käääring. Inte kärring. Käääär-ing! viktigt med betoningen)

Tydligen så var någon redan inne hos Znajf i fredags när dagfarfarn kom för att släppa ut Z!! Granngubben hade kommit ut och sagt "nu kommer du allt för sent."
 Farfarn lider av Alzheimers och har fruktansvärt dåligt minne. Så imån ska jag knacka på hos halvt döva granngubben och fråga vem det var som var inne hos mig oanmäld och oönskad. Fruktansvärt obehagligt. Förhoppningsvis så har han bara "hittat på" men då betyder det att Z inte fått gå ut på hela förmiddagen. Eller jag vet inte. Jag blev lite kall i ådrorna när G berättade och försökte förhöra S med mina frågor. 
  har någon varit inne i min lägenhet och antastat sig på min hund?! Tänk om den går in igen och kidnappar honom?! Tänk om den släpper ut Bojan och tar Znajf med sig. Eller skadar honom! Har jag någon fiende? Någon som vill mig något ont? Har jag en terrorist på halsen? Något hedersrelaterat? Tänk om den jagar ut Z på vägen så han blir överkörd utav Fisktransporten? Tänk om dom puttar han utför fönstret så han bryter sig alldeles fördärvad?!


Nooo Zypher! Dånt jamp! jåul drånknar!

Okej, dags att sova nu känner jag.
 Men imån fortsätter mitt Sherlockande. Jag ska gå till botten med det här!
Ingen går in hos mig utan att vara välkommen!

Men innan sängen ska jag torka lite snor som rinner längs med överläppen.

Men fy på mig! Sånt skriver man väl ändå inte!
 Sov med mig nu!




Kommentarer
Postat av: Elin

Jisses, är det nån som varit inne i din lägenhet??



Men hur gick det med det där sms'et, måste ju veta! ;)



Kram!

2011-07-14 @ 20:00:22
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0