Perfekt sommarhelg

Zypher ligger på rygg i soffan med alla ben i högläge och luktar gräs om dom mjuka trampdynorna.

 Idag har vi varit ute hos pappa hela dagen och bara suttit på altanen och ätit med farmor, faster, David och Sofie. Krut och Z har haft fullt ös på gräsmattan och brottats och fört ett sjuhelsikes oväsen.
Vi tog med dogsen till <3-sjön och badade. Z var som vanligt först i och sist ur vattnet. Simmade runt med sin trasiga tennisboll i ett fast grepp. Krut gick som vanligt i kanten och lipade.

 Nu är jag totalt förbi. Hur kan man bli såhär trött av att bara göra ingenting?! Men vilket väder det har vatt denna helgen? Det var ju nästan värt att vakna av sig själv kvart över åtta igår och stiga upp och baka morotskakemuffins i väntan på att kunna åka ut till kusinerna som aldrig vaknar före elva. Måffinsen blev kanonfina och var faktiskt jäkligt enkla att svänga ihop. Blev mycket snyggare än manetmåffinsen jag gjorde sist. En måffinsfam gör susen! :P
 Halv elva var jag ute hos kusinerna och då ligger en utav dom på ett täcke ute i solen och kvider av magsmärtor och halvsover. Firmafest. Vid prick elva knatar jag och Z in och väcker den andra skaran som knappt hinner ur sängen innan den är bäddad. Sånt förstår jag mig sannerligen inte på?! Tur man inte är så hårt uppfostrad! :P

Vi var på loppis i hökhult och jag fyndade ett platt kakfat för fem kronor. Kap! Jag letar fortfarande efter ett våningskakfat! Jag har visioner om att bli plötsligt huslig och bjuda på sju sorters hembakta kakor en vacker dag och då måste jag ha mitt våningskakfat!
 Men när jag letade servetter hemma hos pappa idag hittar jag ett i skåpet! Hur länge har det stått där oanvänt?! Men nej. Jag ska hitta ett eget. Om jag till hösten fortfarande inte har hittat nått kan det dock hända att jag lånar det på obestämd framtid.
 Vi fick mysa lite med en sexmånadersbäbis också. Jag vet tre stycken som blev akut bäbissugna! Määäh! En snäll bäbis var det som inte började lipa så fort man tittade på den. Livrädd för sånna, men denna var så from och gullig! :) Ge mig en?

 Men nu Måste. Jag. Röra. På. Mig! ÄR precis skitsvullen efter all mat och fika som intagits idag! Livsfarligt med sommaren. Fika hela tiden! :P Mumma!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0