Första grillfesten.

Ett riktigt knottkalas och en hund som uppvisade starka tendenser att behöva skrivas in på nästa möte med AA.

Jag säger då det. Han börjar med att pissa på golvet. Glädjepiss dock.  
 Sen tar han mitt välkomstgrogg-glas (vad hände med välkomstdrink liksom?) och springer runt med över hela gräsmattan så dricka och meloner och vindruvor flyger efter honom. Melonerna åt han senare upp.. 
 Efter det ertappade jag honom med tungan nere i ett annat grogg-glas, som jag slängde. Men nu i efterhand hade det vatt lite kul att se vems det var och komma och säga nått i stil med "Hey, du vet att du just delat saliv med min hund va?" Fatta partypooper! :P
 Sen haffar han ett antal ölburkar (dock inte samtidigt) och kutar runt med på gräset med Krut efter sig. Helnöjd! Burkarna var oftast inte urdruckna. Men han kom med dom till mig sen. Trappa ner på städträningen kanske?
 Under tiden dom grillar springer Z och Krut fram till plåten som är full med biffar och tar varsin och börjar svälja. Dom kände nog på sig att tiden var knapp och att tugga knappast var att tänka på. Efteråt blev dom som hade blitt satta på att vakta dessa biffar sparken från sitt uppdrag. Kanske lika bra? 
 
Och idag vaknar han dessutom klockan 7! Vad är det för sätt att börja med då? Byracka! 
 Sen sprang alla tre hundarna i soppåsen och snodde köttben. Som dom inte fick behålla. Och det vidrigaste av det vidrigaste. Sparat till sist. Det är okej att få kväljningar. Eller vad ni nu vill. 
 Han åt någons kräk! 

Jag dog lite inombords när jag upptäckte honom bakom husknuten.. 

 Min mobil sammarbetar inte med mig. Eller om det är datan. Men jag kan inte överföra bilderna från mobilen till datan för stunden. Annars hade det kommit en bildkavalkad på Z nere vid sjön.. 
 Men hav förtröstan! Later! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0