Lille byrackan.

Imorse vaknade jag av att något plastigt tuggades sönder. 

Gissa vad det var då? 
Inget mindre än knäppet på min favoritbikiniöverdel!! 

 Så jag fick shoppa lite dunderlim och nu hoppas jag att det funkar. På baksidan stod det att det funkade på allt utom plast. Eller alltså, det stod massa saker det funkade på. Men just plast stod inte med. Men jag håller tummarna på att plast ingår i det där etc.
Annars blir det att dra ner på matransonen en månad så jag kan köpa mig en ny. För den gillade jag faktiskt! Väldigt mycket!   

Mamma kom med klänningen som hon skulle sy in och jäklar vad tajt det va! Lite väl optimistisk har hon varit. Precis över revebenen är den som en korvaskin. Nån behå där under får det då rakt inte plats med! Lyckas jag med limningen så får bikinin duga. Bara det är nått som håller i liksom. :P 

Har varit i Bibbetorp och städade klart idag. Pustat fönster och nästan låsit mig ute. På ett tak. Låångt ovanför marken.
Det är nårra jäkla spärrar som går i lås om man stänger fönstret som man måste mickla med för att få upp det igen. Hade just vatt snyggt att bli fast där ute, utan grannar som är hemma och bara en hund i bur som enda sällskap och mobilen på insidan. Det hade väl gått att hoppa, men med livet som insats. Eller ett ben iaf. 
 
 Sen höll jag på att göra en Emil i Lönneberga när han fastnar med huvvet i soppskålen, fast med handen i en lampkupa. Skulle bara torka ur alla döa flugor och det va lite motigt att få i handen men det gick. 
 Desto värre var det att få ur den igen!



Harregud jag höll på att få panik. Jag kände klimakteriesvettningarna komma krypandes och hjärtslagen öka innan jag fick loss mig.
 Visserligen hade jag ju bara kunnat smälla sönder skiten men det tänkte jag ju inte på i den kritiska situationen. :P

Nu är det dags för Z kvällspink.

Kommentarer
Postat av: Elin

I know, det är en hel fucking djungel det där med hundfoder, men man kan inte följa alla råd man får utan man får kolla lite vad som passar bäst till sin egna hund. Jag testade ju färskfoder till Kuling och Gusten men det funkade inte alls. Bägge magrade av så jag fick ändå komplettera med deras torrfoder...



I princip allt foder innehåller en massa kolhydrater, många säger att hunden inte är gjord för att ta upp det alls och att man ska undvika foder med kolhydrater, men jag ger Carries foder High Energy Professional och det innehåller bara ris som kolhydrater. Du kan testa ge Z Carriers juniorfoder, innehåller bara ris och majs som kolhydrater (skonsammare att ta upp än t ex korn, vete mm) och innehåller iaf liiiite lite mer fett och lite lite mindre kolhydrater än Doggy (Doggy är inget dåligt foder heller, vet att somliga ger sina hundar Doggy Professional och de är jättefina på det). Carriers foder finns att köpa på alla Lantmännen, här är länk till hemsidan: http://www.svenskahundfoder.se/



Finns myyyyycket andra foder också, men Carriers är lagom dyrt (jag betelar 469 kr för 15 kg, räcker lite mer än en månad till bägge, juniorfodret ligger på strax över 400 tror jag) och mina hundar är fina på det.



Annica vet ju en hel del om foder också :)



Kram

2011-06-26 @ 19:30:30
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0