Snigelliv

Förberedelser pågår för att sova i nya lägenheten inatt. 

 
Jag hade ett kreativt moment som varade i ungefär tjugo minuter med att plocka och fixa men som fick ett abrupt slut när eluttaget kräktes små eldbollar som la sig på golvet när jag trökade in en lampsladd.
 Jag kände att jag såg döden i vitögat för en sekund.
Imån är jag den som köper två eller tre brandvarnare. 

 
Har kännt lite stress för min avsaknad på köksbord och stolar men det verkar som jag kanske har fixat det med nu. Ett runt bord skulle det va. Och det har jag hittat ett på blocket nu. Ett skitfint. Får se om det håller måttet. Och fyra pinnstolar. Också från blocket.
 Hade ett moment kände jag. Ett flow.

Vi var ute och gick innan, Zypherbäbin och jag. Efter en stund hittade jag järnvägsbanken som vi travade iväg på. Långt, långt bort såg jag två prickar. Som visade sig vara två kollegor inklusive hundar när dom kom närmre. Z skällde på dom men inte så mycket som han brukar. Och när han va lugn fick han hälsa på dom. Gick kanonbra. Vi ska leka nån dag. Inte jag och chefen alltså, utan doggarna. 

 Men jag saknar! Verkligen SAKNAR! 
Min diskmaskin.. Nu får jag börja handdiska igen. Hade en bänkdiskmaskin på gång men den va för stor.. Har ingen bänkyta att avvara så jag tänkte kötta in den i ett skåp men si de gick inte! Får leta vidare. Jag SKA ha en diskmaskin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0