Sommarens värsta tänkbara!

Sommarens skräckscenario har just infunnit sig!
 
Mellan mina flipflops-tår! Skoskav i simhuden så att säga..
Jäkla skit me! Jag har ju enbart fliflops på sommaren. Ska jag behöva kränga på mig mina converse istället nu?
 haha, I wish I could. Men det kan jag ju dessvärre inte.. För jag äger inga längre.. Så var det ju. Natten till midsommar var det någon som kalvade maginnehåll rakt ner i mina svarta favoriter.  Sådär fräscht va?
Skorna åkte morgonen därpå rakt ner i närmsta sopsäck. 

 Nu är Bibbetorp finito..
Besiktningen var igår och idag var vi på tippen med allt skräp..
Så nu vänder vi blad och börjar på ett nytt kapitel.
Ibland känns allt så jävla ovärt! Och ibland så bara känner jag att fan vad liver leker.
 Men jag är bra på att diska. Och bäddar t.om sängen! Men det är bara för att Bojjan fäller så innutahelvete nu och det är så sautans sticksigt att ligga på massa katthår.


Gissa vilken diskmaskin pappa släpade med till tippen? På tiden kanske? :P 
 Haha, jag höll på att dö när jag såg att alla va praktiskt taget nya i gemförelse. :p

Släkten hotade med att komma och inspektera nya lägenheten i veckan så jag bestämde mig för att baka lite till deras ankomst. Cyklade och handlade. Fyllde korgen och cyklade hem.
 Glömde äggen.
Cyklade en gång till.
Sen bakade jag. Chokladcheezecakemuffins. Som inte alls blev så fina som på bilden och som inte alls smakar cheezecake. Dom smakar bara som vanliga chokladmuffins. Typ som tigermuffins.. ? Ser ut som maneter. Helt platta och utflytna. Men dom duger nog som bjudemuffins i vilket fall. Jag har ju gjort dom med mina bara händer och en elvisp så dom blir nog glada. :) Får jag hoppas! 


kan någon se skillnaden? 


 Men receptet var fråååktansvärt invecklat! Först stod det blanda alla torra ingredienser. Jag blandar alla torra ingredienser.
Sen står det att jag ska blanda smör och socker. Men vad är socker om inte torrt? Fast nu var det visserligen brunt farinsocker. Men ändå. Och jag trodde det var nått fel på det för det var helt klibbigt. Men sen stod det visst på påsen att det var fuktigt.. S
 Sen att jag ska blanda ner kakao och vaniljsocker?! Vafan! Här känner jag för att hälla ut allt och börja om.

 Sen ska vi inte bara tala om hur invecklat det skulle vara att hälla ner smetarna i formarna! Det var ju inte bara att fjuffsa i liksom. Inte då!
 "Fördela smeten till hälften formarna. Lägg 2 msk av fyllningen som ett lager över smeten. Täck ena halvan av fyllningslagret med smet till ca en halv cm under formkanten. (räckte till hälften ungefär..) Täck den andra halvan med cheezecakefyllningen upp till samma nivå som smeten. (blev hur mycket som hellst..)

Så just detta receptet kanske jag inte gör så många gånger igen. :P





Kommentarer
Postat av: aye

Aj, inte roligt med skoskav..

Hoppas du har haft en underbar dag<3

2011-06-30 @ 23:52:13
URL: http://ayesworld.myshowroom.se
Postat av: LADY VICTORIA

Vad jobbigt med skoskav ;/



XoXo Lady Victoria

www.ladyvictoria.spotlife.se

2011-07-01 @ 07:18:04
URL: http://www.ladyvictoria.spotlife.se
Postat av: Elin

Haha, läckra muffins! Verkade dock som ett jädra krångligt recept så du måste bli förlåten för utseendet ;)



Äh, klart livet leker! Shit happens, things go wrong, life goes ON :)

Fasen att jag inte kan komma i mon, men som sagt - Karl-Oskar ! :)

2011-07-01 @ 11:22:26
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0