Sömngångare..?

Vad är fel med min dog?

 
Eller är det ens något fel? Han bara sover. Han har varit trött hela dagen. Såg t.om trött ut i ögonen när vi var ute och gick.
 Eller är han inne i någon sovperiod? Ska jag bli orolig? 
Byta foder? Får han i sig tillräckligt med energi, proteiner, fetter, mineraler, vitaminer? Ska man ha torrfoder? Färskfoder? Blötfoder? Människomat? Hur länge ska man ge valpfoder?

Kan det va nått fel? Eller har han blitt deprimerad av att inte få springa lös som han är van vid? Vantrivs han? Eller tycker han att det är tråkigt inne så han sover för den anledningen? Eller är han flytt-trött?

Eller är han fortfarande trött efter sitt dygn med hundbus med Molly och Krut?
 Eller sin natt/morgon med kärvig mage?

Ska jag ta han under armen och gå femhundra meter till vetrinären imån? Vet ni att jag har verkligen hur nära som hellst till vetrinären? Hur bra som hellst! Jag hade faktiskt orkat bära dunderklumpen dit. I buren!


du min fina fis! <3 (med trasigt koppel..)

Jag låg vaken länge igårkväll och bestämde mig för att möblera om sängen. Jag har verkligen inte sovit bra alls. Tänkte att det kunde vatt nått hokus pokus i den hörnan. Nån dålig ande eller nått. Nått med aura eller färger, whatever. Nått som gör att jag inte kunde sova. Inte ens kuddarna är sköna längre. Bara av att flytta liksom.
Na-a! Så i morse när vi stigit upp av Z gnissliga mage så började jag flytta runt. Kasade säng och byrå fram och tillbaka. Nu ska vi se om det blir bättre.

Wish me luck! 
 
 Nu ska jag ut med skuggan på kvällspinket.

P.s. Detta är ett sånnt inlägg jag vill ha svar på. Vad tror ni. Jag vet att det iaf är några som läser här och någon erfarenhet eller tanke besitter ni väl? Något enda litet visdomsord om trötta hundar. ??


Kommentarer
Postat av: Elin

Du kan gott och väl använda valpfoder tills han är minst 6 mån, helst längre. Jag vet att jag gav Gusten utav Kulings valpfoder och det är inget fel med att ge det även till vuxna hundar. Skillnaden valpfoder/vuxenfoder är att valpfodret är lättare att smälta och tillgodose sig näringen. Bebisar har ju inte de vuxnas välutvecklade mag- och tarmsystem.

Va är det för foder? Jag brukar ha så mkt protein i som möjligt och även fett (minst 20%), och att fodret är vetefritt och så lite kolhydrater som möjligt :)



I övrigt tror jag inte han är sjuk. Det går nog i perioder, Kuling är inne i en rätt rastlös period nu, trots att han får stimulans. Vet att det gick i perioder när han va liten med. Hur gammal är Z nu?

2011-06-21 @ 17:58:33
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0