Zypher the little säl.

Jag var livrädd för att Z skulle fått Bettys morgonpigga fasoner inpräntat i skallen nu under veckan och stiga upp innan halv sju, men tack och lov har jag drillat honom bra. Så fast han legat i bilen hela dan igår, somnade relativt fort när vi la oss när jag blev trött vid 1 tiden inatt så vaknade jag ändå före honom! Halv 10 steg han upp och då hade jag ändå duschat innan. 

 

Frukosten var en ren och skär budgetvariant. Ett halvt glas blåbärssoppa och två knäckisar me mamilad och ost.
 Pappa hade fortfarande bilen och jag orkade verkligen inte cykla till ica.
Imån ska jag köra (inte bestämt fordon än) och köpa nya frallor när jag vaknat!

Jag hängde med pappa hem när han var här med Viola och min lilla pärla hade gått igenom besiktningen utan anmärkning!! 
 Vi hann mäta Z innan David och Krut kom. Jag tyckte väl han växt! Och det hade han! Sist jag mätte han va han 38 har jag för mig. Eller om det var 41.. Men nu var han iaf 43 fram och 44 bak! Det kanske finns hopp för honom också..? Han är nu iaf högre än Krutis och brottar ner honom lätt som en plätt och sätter sig på honom. Hämnden är ljuv!
 David är lite bitter för att Krut inte simmar, så efter vi vart ute och kört med motorcyklarna så åkte vi till <3 sjön (Hjärtsjön) och badade hundarna.  Znajf galopperade likt en hind rakt ner i det blå och simmade runt bland vågorna. Krut sprang efter och plaskade lite och faktiskt simmade en lite efter en stund men tröttnade snabbt och stod som en chihuahua på en sten på land och drevskällde på Z. Sen drog han till skogs en stund. 
 Z simmade och simmade och simmade. Det var rätt vågigt så den lilla bollen jag kastade försvann ibland så när han inte hade koll på vart den var simmade han runt i cirklar tills han såg den och sen försökte få tag på den och doppade huvvet för att få upp den när den sjönk.
 Som alla vet så blir man lätt ansträngd i magen av att simma så efter en stund va Z tvungen att tömma tarmen.. Jahadå.
Men det var ju inte så att han behagade stuga upp ur vattnet för det. Nehedå! 
 Så en bit in från land sätter sig sålunda min lilla hund och kröker rygg så hela rumpan är under ytan and do what a man gotta do liksom. Vråläckligt! (Ska även tillägga att han brukar kissa i vattnet också.) Han är inte så kinkig. äsch mamma, det är bara som en piss i havet, brukar han säga åt mig och blinka. 



 När Krut kände sig klar och stått och skakat en stund försökte jag få upp min hund och tog ifrån han bollen och lockade med honom till bilen, men si det gick inte! Rakt ner i böljan blå stack han igen och cirklade runt efter sin jäkla boll. Så efter att ha stått och ropat på'n en stund fick jag helt enkelt traska ner till han igen och visa honom bolljäklen och sen bära upp honom och torka honom under lite milt våld för att han skulle stanna kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0