Earth hour

Sorry för min odelaktighet i det, men jag avlider av tristess och mörkräddhet om jag ska släcka och stänga ner allt när jag är själv.
 Funkar ej!

Har inte ens min lilla puppy hemma inatt!
 Det är så lugnt och stilla..



Bojjan är dock helnöjd. Ligger i mitt knä och är eldvakt. Va bara 17 grader när jag kom hem idag och såklart va det knappt att jag fick det att börja brinna. Men nu så..
 Måste därimot ut och hämta mer ved innan jag går och lägger mig så jag kan elda innan jobbet imån. Scaary!!

Och det här med sommar och vintertid! VEM kom på det?! Maken till förvirrande har jag då aldrig varit med om! Eller jo, jag har ju det.. Typ jämt.
Och så jobbar jag ju denna helgen med! Huuur ska det här sluta?

Åkte hem till pappa efter jobbet idag och letade reda på han och David i skogen och gick sen hem och lagade våfflor. Men det va ett misslyckat våffelbak. Dom tre första bara särade på sig. På mitten, så det blev som en dubbelvåffla.. Inte förrens pappa åkte upp till grannen och lånade smör blev det bättre! Så det blev bara 6 våfflor. Det skulle blitt nio till tolv... Men vi blev mätta iaf! 
 
Loos haflingerflickor går hemma hos pappa och behövde ny halmbale idag så vi ringde till grannen (inte smörgrannen)(det finns faktiskt många grannar att välja på) och frågade om vi fick ta en. Och när vi gick in i ladan så brast golvet i hur många meter som hellst och tillslut plaskade det till när vi gick igenom.. Bra kvalité.
 Så balen va lite fuktig i underdelen som vi slet bort sen när vi kom ner till hagen och eldade upp.

Bojjan satt i fönstret och höll vakt när jag kom hem. As usual. Vaktkatt!
 Ställde nyodlat kattgräs i fönstret så hon kan låta bli palmerna och sluta sabotera dom i fortsättningen.

 



Såhär ser det nästan alltid ut när man kommer hem. Och så kommer hon och möter i dörren. <3 


 



Kommentarer
Postat av: Elin

Ja testa storstan, du får förklara vänligt och bestämt att han inte ska hälsa på allt folk han ser. Jag brukar be dom ignorera Gusten men det funkar inte alltid - folk är ju som de är - men sen säger jag KOLLA PÅ MIG! Haha, och då brukar de förvånat titta på mig istället ;)



Gusten kan spela död, krypa, tass, vinka, high five, snurra, slalom mellan mina ben och lite andra trix :) Kuling däremot är inne i en hemsk tugg-period och tuggar upp alla sina leksaker och bajsar grön plast... Aja, sliter man inte sitt hår för att hästen är halt så är det hundskrället som har adhd-syndrom ;)

2011-04-01 @ 11:56:16
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0