Granulkul med Lisa och Mimmi

Harrejisses vilken dag. Kaos från första stund.
 Efter lunch urartar det dessutom när grovdisken helt sonika bestämmer sig för att ta helg och kapsejsar.
Ett jäkla grummel va det bara på den. Sprutade inte vatten eller nånting. Skitmaskin.
 Så Mimmi och jag beslutar oss för livlinan 50/50 och stänger först av hela aset med huvudströmmen för att se om det hjälper med lite kvinnlig list.

Men nej.

Så vi tar mod till oss och tömmer åbäket på 750 liter vatten (typ) och när den börjar spotta ut vattnet i golvbrunnen hör vi hur det skramlar och tittar dit och ser alla granulerna åker ut!
Mimmi får krupp och slänger sig ner på marken och skriker:

"Neeeej! Inte granulerna! Det är ju det dyraste i hela köket! Stoooopp!"

Jag ligger nu på knä i mitt galonförkläde och diskhandskar och asgarvar. :P

Så sen fick vi ligga på golvet och försöka meta upp granulhelvetena ur golvbrunnen, typ 2 liter..

Sen fyllde vi skiten igen och den funkade ändå inte...

När dagen lider mot sitt slut måste vi tömma ut allt vatten igen för att rengöra åbäket och jag förbereder mig med en liten sil för att samla upp granulerna om det skulle komma ut några få denna gången också.

DET gjorde det. Min lilla sil hjälpte i ungefär 10 sekunder. Sen rann det över. Med råge.

 Förutom att jag har svinont i huvvet av allt skrammel av kantinerna eftersom jag fick diska alla för hand har dagen inte gett så mycket mer än nybakt kringla med smör och ost till efterrätt och en date mellan Mimmis valp och Zypher på söndag.
 Och ett asgarv, och ett snöbollskrig vi la ner innan vi han slå slag i saken när vi fick frosta av en kyl..

Men annars. Nää.

Snart ska jag iaf möta upp bästa vännen och bästa Betty hos bästa pappa för käk.


Från när vi va hos Tette i Uppsala(?) och shoppade upp alla pengar, innan P!nk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0