Så himla mallig!

himla räcker nog inte..  Så jävla mallig är jag!
 Min lilla lillfis har vatt på spårkurs för valpar idag och han va såå jävla överbra!

Han va den yngsta och minsta på knappt 4 månader och sen kom Krut på typ 7 månader och sen va resten 9 månader till 1 år.
Och Z-bäbin klarade allt lika bra som dom "stora barnen"! Helt överjävlig! En golden som va me va 1 år och så jävla dryg! (Vem vill ha en tråkig golden btw..) Tog hur lång tid som hellst innan han ens fattade att han skulle köra ner näsan i backen och anstränga den! suck! 
 
Men Z. Ååååh! Han va lika bra som sidorna längst bak i matteboken (facit..) och bara gjorde precis som han skulle och bara ägde! Lilla svansen rakt upp och näsan rakt ner. Och följde spåret som en klocka. 
 
Kanske ska förklara lite hur det hela gick till.. :) 
 
 Johan gick spåren då.
 Så då satte han en snitsel där spåret började sen gick han spikrakt (med modifikation) med små, små steg och la små, små godisbitar i ungefär vartannat, varttredje steg och snitslade under tiden i ungefär 10 meter. Sen la han Zyphers räv i lite gömme i slutet och satte en snitsel.
 Sen gick han rakt fram några meter och sen 90 grader åt ett håll och sen 90 grader till. Så man inte gick i spåret.. Okej?
 Sen gick vi och fikade och sen tog vi fram en hund i taget och när det va Zyphers tur gick Johans tur gick han fram till där spåret började och stannade tills Z tog upp spåret, men då hade han inte riktigt fattat grejen utan gick utanför och hittade en rolig pinne eller nått, men då tog Johan ett steg i spåret och när Z tog upp spåret igen följde Johan bara med och Z hittade godis och va så nöjd så.. Sen small det till i hjärnkontoret och han satte en tiopoängare och hittade sin räv och han va så himla glad!
 Sen ville han fortsätta i spåret men då skulle man snedda tillbaka utanför spåret.

Sen åkte vi hem och åt och pratade och när vi kom tillbaka till skogen så la alla varsitt nytt spår och gjorde som innan fast lite längre. Och alla va så himla duktiga! Poletten hade verkligen ramlat ner på allihop och Z och Krut va så jävla bra! Så jävla bra!!
 Krut är ju inte som andra barn och såg mest ut att va ute och promenera. "Lätt som en plätt" sa han.

Sen gjorde vi ett tredje spår och då fick jag göra hela proceduren och satan vad det var svårt! (När vi hade lagt spåret var det en som sprang tvärs över allas spår för att försvåra, men det fick vi inte säga..) (så tänk att min lilla 4 månaders valp klarar att spåra med en sån störning!) Och som vanligt ägde han! :) Jag bara gick där bakom honom och han låg på och viftade på svansen och såg hellycklig ut!

Så all kärlek till mitt lilla djur som är så bra att hjärtat svämmar över på mig!


Zypherisiskt dampryck

Haha jag gillar McDonalds Svenne-lagom reklam!

Nu blir det snart sängen, och jag vet att ni gillar mitt oehört virriga spårinlägg. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0