Sura mattanter.

Alla är väl vana vid att ha sura mattanter som står i förkläde och huckle och skopar upp grå och smaklös sörja på barnens talrikar?
 Gänget i mitt kök är nog dom osuraste jag vet. Speciellt dagar som idag. Asflabb hela tiden och alla driver med alla, men känns som att jag som är den enda under 40 (tror jag)(35 iaf) så får jag nog ta mest skit. :P 
 Men idag var jag en riktig bitterfitta mot två kidz. I admit! 
Men alltså, lärarna tjatar dag out och dag in om att dom måste ta sallad. Inte så svårt. Sen när en halv klass kommer in utan lärare och två styckna går förbi salladen så går jag fram till dom och liksom påminner dom och dom försöker med att "dom inte brukar äta sallad". 
"In my ass att ni gör!" Sa jag. 
Inte. 
Men jag sa att dom skulle ta lite rivna morötter iaf. (asagott och lättätet)
"Jaja..." 
Tar skitungarna sallad när jag går därifrån? 
Såklart dom inte gör för dagens bortskämda småglin har inte någon respekt och är nonchalanta och gör som dom vill. 
Jag blev totalt tvärilsk men kände samtidigt att dom inte är mitt ansvar. Egentligen skiter jag i om dom äter sallad eller inte. Men att dom passar på att smita undan när lärarna inte ser stör mig. Nått så förbannat! 

Nog om det.

 Vi hade konsistenskurs idag. Som Apt-möte.
 Jag hoppas innerligt att jag aldrig, aldrig behöver äta sånt. Så grumlig mjuk mat som man bara trycker till mot gommen och sväljer. Tvi! 

Loo, Betty och Jonas va här och åt mat ikväll. Spagetti och köttfärssås blev det. Faktiskt rätt så lyckad. Tre matlådor också! Kalasbra!! Rakt in i frysen!! 

Min kära vän Fia är ju underbar. Förstör en fenomenal överraskning så totalt. :P Jag hade roligt åt det i flera timmar faktiskt. Gick och skrattade åt mig själv hur länge som hellst och när C fårgade vad det va me mig började jag asgarva. Hon och L bara titta på varann och skakade på huvena.
 Jag nominerade nämligen Loo till mixmegapols tjejplan igår, men kom på att vi knappt får in den kanalen på jobbet så jag mass-smsade Fia, Simone, Mli och Annica om lite stöd i form av att hjälpa till att lyssna och sen säga till Loo att ringa dit när dom sa hennes namn. 
 Alla nappade och förstod, utom Fia som förstörde hela min plan genom att skicka ett sms till Loo och säga att hon skulle ringa dit när dom pratade om det. Loo undrade varför och fick ett "bara gör det" tillbaks, så lydig som hon är ringer hon och när nån svarar säger hon (typ) "Hej det är Loo, jag vet inte varför men jag skulle ringa hit.." 
När jag satt på lunchen och Fia och jag konverserade och hon berättade detta fick jag ett litet bryt. :P 

 Så nu vet hon om det big time eftersom hon frågade om jag hade hittat på nått hyss. 
Vilket jag såklart inte har. Men ja.. Så kan det gå. :P 



Nu är min bäs och jag och Bojan, som gömt sig uppe trötta. 

Nighty night.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0