Bra helg!

Haft en så jädrans bra helg så ni anar inte! 
 
 I fredags var det kalas för Erik som fyllde år. Vi placerade barnbordet ute i den inglasade altanen, det var ju ingen direkt åskvärme där ute, men med takvärme och lite filtar gick det an under tiden vi åt. Jag hade ju Z som värme också. Inknölad mellan fötterna inne i filten.
 Jossan som emigrerat till di danske drängarna var hemma för att jaga älg och gå på kalas så henne fick man också träffa. :) Läs hennes blogg vettja! Får ni lära er hur det går till att plugga till arkitekt i danmark. 
 
I lördags hade vi lite sovmorgon, långfrukost, morgonpromenad och så helgkurs i Rallylydnad.
 Nästan femton hundar och en precis avslutad löptik och Zypher var helt bortkopplad. Det är ju mycket enklare att träna och va intressant med en valp som inte vet vad tiklöp betyder iaf. Eller som inte vet hur man markerar revir. Z har lärt sig att pinka på tre ben nu förstår ni. Och då vill Z pinka hela tiden. För Z tycker att han är jättestor nu.. 


 
Så snälla gud om du läser det här.
Ge mig min valp tillbaka!!
Amen.

 Men han skötte sig ändå väldigt bra. För att ha insett två viktiga saker i livet liksom. :P
Men det var väldigt trångt med hundar och skyltar överallt.
Men kul var det, så nu vet vi vad vi ska träna på inomhus i vinter. Asabra att lära sig skyltarna på datan och öva in momenten och positionerna i lugn och ro. 

 Efter kursen i lördags kom vi hem och slängde oss på sängen och blundade en stund innan jag cyklade iväg till stallet och red Scan. 
 Och det gick så jävla bra! Sånt flyt, han va pigg och framåt och lyhörd och samarbetsvillig som tusan.  
  Vet inte om det berodde på att han hade en bra dag eller det faktum att jag hade ett litet, litet kort hoppspö i näven. :P
Eller helt enkelt att jag blivit så överjävlig över en natt.
Men fasen vad svårt det var att rida med spö nu när man är precis avdankad! Jag blev helt slapphänt och visste inte vad jag pysslade med ibland. Stackars häst. 



 Efter ridningen i lördags vankades det favoritkusinkväll med pizza och film och chips och rötter.
Vad jag tycker om mina kusiner! Dom är dom bästa verkligen.



Efter ridningen igår var det bio med Nättan och Happis på agendan. Blev jäkla stressigt, råkade rida lite längre än planerat, kom hem, snabbduschade, dom kom hit och så gick vi en snabbrunda med Z och så drog vi till bion och såg Jag saknar dig. Nått sorgligare har jag inte varit med om i bioväg!
 Det var vi tre på ena sidan och så sex tjejer från skolan jag serverar på. Gissa vilka jag fick hånfulla blickar ifrån idag sen dom sett mig i min mest utsatta känsloposition.
 Vi tre hade riktig lipfest. Och så i pausen (filmrullebyte), när jag blottades inför kidzen, så tittade vi på varann och insåg hur miserabla vi var och började asgarva istället. :P
 Usch vilket öde..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0