Det är såhär det ska va

Börja dagen med en lång och mysig znoozning med Z och Boj. Sen ta en minsta lika lång frukost, gärna läsäta med en hundtidning framför sig som sporrar inför kommande kurs som man åker på efter en lagom lång morgonpromenad, som idag var i tät dimma.

Kursen gick bra, men jag tror Z behöver mer kvällssömn. Kalaset igår tog kål på honom. Han blev trött ovanligt fort idag. Men det var lärorikt. Men inte lika effektivt som på skånelägret. Där var det bättre på alla fronter förutom att det är närmare och billigare här. :P Znajf var definitivt enklare att träna med innan han började intressera sig för flickor. Huajaja, vilket helvete som har börjat nu. Jag hoppas jag har njutit tillräckligt so far!

Efter kursen åkte vi hem, trötta som as båda två, och la oss på sängen och blundade en stund.

Sen cyklade jag bort till stallet och red Scan the man. Så Jävlans bra gick det idag! Hade ett kort hopp-spö med mig som gjorde underverk. Användes aldrig men han blev en helt annan häst. Så jäklans samarbetsvillig helt plötsligt. Ögontjänare där! Efter att ha pysslat om honom ordentligt så stack jag hem, gick en promenad med Z i skogen så han fick rusa av sig och sen beställde jag pizza och sprang in i duschen. Räcerduschade och sen plattan i mattan mot Lenhovda och film och pizzakväll med kusinligan.

Det är såhär dagarna ska rulla på. Allting bara avlöser varandra. Någon seriösgrej och sen har man bara grejer på tur men inga tider att passa så man får ta precis all den tid man behöver och känner för.
Imårn hoppas jag att det går lika bra med mitt icke-planerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0