Slagsmålsklubben.

Min lilla fis har idag varit med om sitt första hundslagsmål..
 Ingen gick sårad ur striden som utspelade sig på pappas veranda. Z mot två portugisiska vattenhundar. Inte okej!
 
Den äldre ville döda. Zypher var livrädd. Han gjorde allt för att försvara sig. Han rynkade ihop allt skin på sin lilla näsa och morrade! Har aldrig hört han så.

 Men jag och han som äger dom tog med Z och den yngre utav hans och gick till skogen med dom i koppel och när dom slappnat av och Z fått upp sin svans igen och en stund efter så släppte vi dom. Det blev rätt mycket skäll och gläfs men efter ett tag så kunde vi gå hem med två hundar som inte var vänner men som iaf inte försökte döda varandra. Dom drack t.om ur samma pöl. Måste väl betyda något? 

 När vi kom in kände vi att Z luktade illa. Min faster som var där och pappa tyckte att han luktade sill?
Så han har fått sig ett bad nu. Dock tror jag att han eventuellt sårade sig lite iaf i striden.. Han verkar lite halt och svullen på bakfoten.. Han vilar sig i form, invirad i en stor handduk, sovandes i soffan.

Min lilla farmor fyller år idag så pappa och min faster firade henne hemma hos pappa. Min ena farbror hade också varit där en stund med sin fru, men eftersom det har blivit släktfajt mellan dom så varade inte deras besök så länge, och det hade tydligen inte varit så himla trevligt under tiden heller efter vad jag fått höra..
Tur jag inte var där då iaf.
 Och min söta faster hade köpt med sig dom godaste bullarna och tänkt på mig. Smörbullar! Direktimporterade från Sölves. Har visserligen kräkts som en kalv efter att ha ätit såna en gång, påväg hem från henne, men fortfarande lika goda! M-mm-m! 

 Pappa och jag kollade på en film som var inspelad i agusti-88 på när pappa höll på med skörden. :P 
Fasen vilka hönspappa han har blivit! David som var fyra år då sprang fram till den NYA Velsa vagnen när pappa tömde tröskan och klättrade upp av sig själv och pappa blev helt hispig när han såg det och tyckte det var oansvarigt av hans föräldrar att låta han göra nått så farligt. :P När pappa sen lyfte upp honom och satte han längst upp på havren i vagnen höll han på att kremera. :P 
 Och det såg så mysigt ut när David och farmor gick hand i hand i overaller och gummistövlar och hämtade korna.. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0