SötZ.

Igår sammankomstade David och jag hemma hos pappa- FF!- för att lägga spår och laga mat.
 Jag fick dessvärre göra båda sakerna för David var tydligen jättetvungen att göra nått dödsviktigt på datan. Nån kurs eller nått. 
 
 Han hade iaf fixat blod och rådjursskånkar och skickade iväg mig med det och en sprayburk och lite snitslar och en något luddig förklaring på hurdant spår han ville ha och vart.
Han jobbar ju i skogen och använder seriösa ord när han ska förklara något. Typ grovtalle, hie, kalhygge, surhål, mööse och tät ungskog. Jag fattade bara hälften men gjorde iaf ett sjuhelsikes överjävligt spår till Krut som fick springa genom tät ungskog, surt möösahål, grovskog, lingonsnår och avverkning. Jag ångrade mig när jag stod mitt i mösen att jag inte tatt på mig vadarstövlarna när jag nästan sögs fast i marken. 

 Z fick ett lite lättare spår men med några 90 graders svängar. Det var bara andra gången han gick blodspår och likt de första gången så var han väldigt tveksamt om det verkligen var en så bra idé. När han kände blod och skånklukten så kastade han sig ner på marken, skrek "taaake coooveer" och började moffa hotfullt. 
 Efter ett par minuter utav detta märkliga beteende när jag tagit ett steg i taget i spåret så bara tog han helt plötsligt upp spåret och gick det hur bra som hellst! T.om svängarna.
 Nästa gång ska jag bara göra dom tydligare och nog lägga hela sträck med blod för att han ska förstå dom bättre. 

 
visste inte ni heller att Heinz har bytt konsistens på sin ketchup?

Idag har jag tränat Z på att bli skjuten. Har tränat på det en gång innan och när han fattade vad det var han skulle göra, kastade han sig omkull på sidan och såg inte det minsta död ut, men vad ska man göra? Sötskiten är ju för excalterad. :P


ser ni det snygga halsbandet? :) 

 
Idag slutade jag kl. 12 och har gått långrundan i tyskskogen och som sagt tränat med Z.
Vid tre cyklade jag bort till stallet och red. Mycket motion idag! Like it! :) 

 Har unnat mig choklad-thé och chokladchoklad i soffan till tonerna utav Äntligen hemma. Men nu har ljudet försvunnit. Igen. Det brukar räcka med att byta kanal en gång men Bojan ligger så bra i knät nu, utan att ens röra datan så det är bra. Och har ingen fjärk. :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0