Jag suger fan bättre!

Ett hem utan silvertejp är inget riktigt hem. 
 
Ja ni har säkert hört samma sak många gånger förut, men det är sant. Ett hushåll är verkligen inte fungerande utan den kära lilla silverrullen.
Jag blev alltså tvungen att tejpa ihop sopen med vanlig genomskinlig tejp. Helt värdelöst! Halv rulle gick åt och när det äntligen satt någorlunda ihop så hade handtaget hamnat åt fel jäkla håll! Hade inte hänt med silvertejp det kan jag lova. 

 Sen när jag skulle dammsuga med min sketna jäkla dammsugare hade den bestämt sig för att lägga av. Lagom när Z är i värsta fällperioden och man ser hans framfart på golvet. Hår precis överallt. Alltså inte så lägligt! Trust me! Den sög in håret men spottade ut det i en högpå ett annat ställe. Inte riktigt den effekten man vill ha..
I ren panik ringde jag till pappa och tvingade han köpa en ny påväg hem från jobbet och som den förnuftiga i familjen frågade han om jag rensat filtret senaste halvåret. "Jamen såklart jag har!" fräste jag fram. (Observera att det var en ren och skär (dock vit) lögn..) Han lovade, dock lite motvilligt, under pistolhot att köpa en ny åt mig. Men som inte fick vara för dyr. Köpte ju för tusan nya kängor igår och dom var vid min själ inte gratis! 

 När jag lagt på så rensade jag dock filtret och visst lät den lite vassare i motorn men den sög fortfarande inte upp hårtussarna. Vansinnig slet jag loss foten och kollade om det satt nått skräp ivägen och jo.. 
 Dammråttan från helvetet och i samma storlek som en muterad och övergödd guldhamster hade fastnat tillsammans med nån plastbit mitt i hålet och hindrade alltså all övrig skit från att komma in. Så efter att ha spettat lite med en grilltång ramlade hela härligheten ut och simsalabim så funkade den igen!
 Fick ringa pappa och avleda hans mission.

Sen blev lyan så himmlens fin och så hårfri den kan bli med dessa djuren i den. 
 Och alla levde lyckliga i alla deras dar.

 Snipp snapp snut så var denna sagan slut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0