moment av ha-begär.

Nu har jag ägnat en kväll i den lilla soffan, med båda djuren, datan, en mugg thé och en påse ostbågar och kollat runt på hundra olika hundsidor i jakt på ett nytt halsband. Sen började jag leta efter koppel. Sen en sele. 
 
Utan inbördes ordning;
 köpahund.se
jamihundsport.se
teba.se
zooimporten.se
vipdog.se
petster.se
doggie.se
hooks.se

Dessvärre hittade jag inte ett endaste halsband. Det han har nu börjar spricka lite. Eller rätt mycket. Han har nog badat en gång för mycket med det.
 Men jag vill ha ett lila! Av Hurttas märke. Men har dom lila. Nej såklart inte! Alla andra färger. Gul, orange, rosa, blå, röd, brun, svart. Lila? Nejsh! 
 
 Men visst finns det andra lila halsband. Javisst! 
Men då får man ju räkna med att hundstackarn inte kommer kunna bära upp huvvet pg.a alla jäkla bling-blingstenar som det tvunget ska vara pyntat med.
Jag vill inte ha en pnuttefnutt halsband! Rediga doningar ska det va!

Och sen vill jag ha en y-sele. Eller jag menar, Z vill gärna ha en y-sele... Fst jag vet inte varför just y-sele.. Men det känns skönast och mest komfortabelt..  Och ett nytt koppel. Ett läderkoppel tror jag han vill ha.. Men det vi har nu är rätt skönt. Men vi använder hellst kopplet vilandes i fickan. Går mycket bättre då.. Rätt märkligt egentligen. Fast ändå inte. Jag skärper mig ju såklart mer på omgivningen utan ett säkerhetssnöre..
 Ikväll gick vi från icat och hem utan koppel, genom samhället. Jag med en ostbågepåse i handen och han med en dragkroksplopp i munnen. Hela jäkla vägen. Svansen viftade.

Sen behöver jag ett baksätes-skydd eftersom hundstackarn knappt får plats i buren längre. Och eftersom buren är den största jag kan knöggla in i den bilen och eftersom jag inte lär ha råd med en ny bil sålänge jag är kvar på detta jobbet med domma procenten så får vi kanske ändra visionen en smula. Men när jag blir rik och har råd att börja spara igen så ska jag köpa en ny bil. 

Nu ska jag sova. Imån kl. 8 ringer klockan.. Vi ska flytta hästarna vid 10 och innan dess ska hund vara rastad och mätt. 


hoppas på en riktig vargavinter så vi får användning för hans sketafina, varma täcke. 


testing testing av smilefunktion i kameran. Vargagrin.nu
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0