Ny slogan på intågande.

Håll i er nu mannar, men nu är jag den som moderniserar "kaffe utan socker" citatet till "thé utan mjölk och honung är som kärlek utan kyssar". 
 
För att det bara är så! Basta!

 Nu har jag lagat riktig mat, två dar i rad och riktigt känner hur husmorsnerven i mig riktigt rycker av spänning! Hur länge kommer detta fortgå? Inte kan det väl vara så att hon hedanefter kommer stå vid spisen och laga riktig mat för evigt?!
 Herregud nejnej! Falukorvsringen räcker ju inte hur länge som hellst! Igår var det stekt falukorv med makaroner. Idag blev det ugnsfalukorv med äppel och curry (hade inga tomater) (egentligen tycker jag inte om varma äppel i mat) (men detta var faktiskt lite utav en succé.) och hemmagjord potatismos (för pulvermos är det äckligaste som finns och kommer aldrig komma innanför min dörr!) 
 
 Så räkans gutt med sovmorgon idag! Så välbehövligt! Vaknade dock redan vid åtta och hade kramp i blåsan. Men sen gick vi och la oss igen. Skickade ut Z på ett snabbpink när jag ändå va uppe. Sen knoppade vi i två timmar till. Maaah!
Finfrukost och långpromenad i skogen.

på järnvägsspåret i tyskskogen med sjön precis breve i solen. 
 
Sen en långritt i en annan skog


 och sen hundkurs. Jag känner att friskluftsintaget har varit  på topp idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0