Tidsoptimist OCH rik!

Här tror man att man har all tid i världen och allas pengar på sitt konto.

 
Men ACK så fel man kan HA!!

Klockan tre när jag slutat jobba var det hem till dyren och så lasta in doggelito i bilen. Mot staun!
 Dagens plan var att hinna med:

-tanka
-gå runt sjön
-synundersökning
-bolaget
-hitta en dammsugare
-köpa nytt halsband till Z
-köpa märgben
-hem och äta och packa till kurs
-gå på kurs

Från klockan 15.oo till 18.3o då kursen börja. Jag tänkte det var jättelång tid emellan. Klockan tre är ju eftermiddag och halv sju är ju kväll. = massor med tid!

Jag vet inte vad jag tänkte när jag gjorde upp min plan men ni kan fethajja att det gick åt helvete va?
 Jag menar, det tar ju en timme att bara gå runt sjön!
Och eftersom det började skita sig redan vid tankningen, två minuter hemifrån, så ja. Först ville den inte acceptera mitt kort, så jag fick köra jätteförsiktigt i fyra mil medan den röda lampan brände mig i ögonen. Dödstråkigt alltså. Och eftersom mina kandidater till telefonkonferens inte ville prata med mig så hade jag verkligen dubbelt så tråkigt. 

 Efter att ha jämfört bensinpriserna i Norremarksrondellen (dilemma när dom ligger så nära och man MÅSTE ta det billigaste och man måste hinna se bägge innan man är inne i rondellen) drog jag till Preem (13.79. OKQ8 13.99 har jag för mig) där det visserligen va lite kö men tid är pengar på ett eller annat sätt. Bak eller framvänt.
 Men då har nåns kort fastnat och TVÅ preempersonaler är där och meckar. (Bara att ha sett sånna livs levande.)
Och när jag sen öppnar luckan till tanken så är proppen inte där!! Så den har jag tappat på vägen. La den som vanligt i skrevan mellan bakfönstret och bagageluckan. Men där ville väl inte den ligga i draget och hoppat av. Otacksamma jävul! Så när jag tankat drog jag till macken och köpte en ny propp. 

 16.o5 var jag ute ur bilen och påväg mot sjön. Nu började jag stressa på allvar. Så vad som skulle bli en romantisk promenad på tu man hand med min hund där vi skulle strosa lite sakteliga i ordentligt PW-fart blev en stressad PowerWalk som gav mig halv hjärtinfarkt och smärtan i frambenen, som ännu inte gått över, blev värre.

 Och det grisigaste och vidrigaste av allt! Jag sprang in och lånade toan (det var ett krisläge) och när jag är påväg in ser jag massa blod i papperskorgen och tänker att nån har haft näsblod. Men vet ni?
Nån äcklig jävla äckeltjej har slängt en använd tampong helt odold i soppen! Huuuärk!

Åter till sjön. Och detta blev jag så arg för!
 När jag går och har fått rätt så bra kontakt med Z så hör jag nån vissla lite framför oss men ser ingen hund. (det var en hundvissling) och tänker "jaja, killen är skitso"
MEN SEN! När vi är precis, precis framför varandra så säger jävelskapet hopp och lek till MIN HUND!
 Jag blev så förvånad, så chockad. Så jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev argare och argare och efter typ 50 meter  var jag så arg att jag ville springa efter fanskapet och slå ner honom och bussa hunden på honom! Hade jag vatt lite med så hade jag ju åtminstone kunnat ryta håll käften till honom. Men inte ens det. Mwä, jag är besviken. Både på mig själv och på mänskligheten! 
 Zypher sket visserligen i honom, men ändå! Principen! Lisa want's to kill!
 
Efter den incidenten var jag mig inte lik. Och jag vet ju inte vart mitten på sjöjäklen är så kunde jag inte vända strax innan och gå tillbaka för att hinna till undersökningen i tid. Nejdå. Stressa skulle jag!
 Men ringde iaf när det var tio minuter kvar till kl fem och sa att jag skulle bli sen och dom bara "jaja, du är välkommen iaf! Ta det lugnt nu."

Kvart över ramlar jag in till ögonlasern. Svettig och röd och varm och äcklig. Luktade illa gjorde jag säkert också. Men undersökt blev jag och jäklar vilken röntgensyn jag hade!

Halv sex far vi vidare mot Tassar och Morrhår. Nu började jag erkänna för mig själv att vi inte skulle hinna med så mycket mer eftersom det tar en halvtimme hem. Men ett jättefint halsband hittade jag! Gissa färgen.
 

Of cource!!!!!!!! 
(bilden är snodd från Google. Jag skulle aldrig få så fina naglar om jag så ens kämpat för det)

 en ny aktiveringsmojäng och träningsgodis blir det också. Mojängen har min kursledare sagt att hennes tre pudlar inte har lyckats bryta sönder än och dom ska tydligen vara experter på  det. Vad tror ni Z gör? 
Just det. Say no more..

 Och förresten så har dom byggt om T&M. Hittade knappt in och när jag väl gjort det kom jag knappt ut. Men det var av andra orsaker än dåligt lokalsinne.. Så mycket att titta och känna och klämma på! Men halsbandet gick fort.
Åh, lila! Taget. 
 Asgo personal me! 


saknas på bilden gör den lilla lila klickern. <3 
 
Sen gick det på två hjul ut ur stan mot kvantum. Den enda affären jag hittar nästa fångst i. Märgben!
 Två påsar och 107 kronor fattigare springer jag ut och sladdar in till macken och köper en french. Favvorätten. ÄLSKAR Preems french med vitlökssås. Deras är goast. 
Sen på 25 minuter tog jag mig hem och hann precis till kursen innan dom drog igång. 

 Och nu kan ni anteckna. Jag kom hem, tände upp i lyan, satte på tevatten och tv:n.
Och började dammsuga!! 
Jag sköter mig! 

 Och Idol! Vad gör Linni bland tjejerna?!  Och hur bra är inte Molly?! 


Nu har jag ventilerat. Hur har er dag varit ? 
 Och det faktum att jag hade sex kommentarer (dock var tre från samma person. Men Jossan jag blev så glad så fortsätt gärna så!) idag gör att jag får lite storhetsvansinne och vill prestera lika bra som Spiderchick. nu och Knivlisa.se (som var övrigt är på tjocken). Läs. 


hund i värmeslag och whoppa! LILA täcke. Jag vet. Jag ska sluta. Snart. 

 Om jag spenderar nästan 300 på min hund när han fyller 1o månader vill jag inte ens tänka på hur det blir på 1 års dagen.. :P




 


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, älskar din blogg! Brukar va lite skitso folk runt sjön, när S och jag gick där med hundarna va det en som prompt skulle hälsa tills vi sa HEJ, sen sa hon att hon älskade när folk va ute med sina hundar... Yeah? ;S



Lila är ju dösnyggt, är också lite svag för det. Passar bra till svart :P



Jag vet inte hur mitt schema ser ut än nästa vecka MEN jag återkommer så fort jag vet! :D



Kram!

2011-09-30 @ 09:06:31
URL: http://giingers.devote.se
Postat av: jossan

Stresseigt värre förstår jag! Sånna dumma planeringar gör jag oxå ofta! Snacka om att stressa upp sig själv för det är ju en själv som har bestämt att man absolut ska hinna med allt det =)

puss puss

2011-10-01 @ 11:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0