En dag värd att minnas.

Jag kan inte komma ihåg en enda dag sen Betty kom in i bilden som vi kunnat sitta en hel kväll i soffan utan att göra någonting. Utan minsta tillstymmelse till dåligt samvete för att inte ha trötta hundar.

Idag var dagen. Skriv upp dagens datum. Sätt ett X i almanackan. Gör vad som hellst. Bara dagen koms ihåg som den heliga soffhängardagen med en hund snarkandes som en halv kar och den andra liggandes på rygg med alla tassarna upp i luften. Båda två stensov. I två timmar(!!!) låg vi i soffan och hade Greys-maraton.

Ja jag kan utan att ljuga säga att jag fortfarande är i chock!

Tänk att nu kan jag skriva i CV:t att jag lyckats få en male trött. Riktigt jävla sketetrött!

Katjing!

Recept på trött male:
30 minuters morgonpromenad.
60 minuters tyskskogen-promenad.
30 minuters cykling.
20 minuters bollkastning.

Dom tre sista aktiviteterna låg rätt tätt. Promenad påbörjades vid 13- tiden och bollkastningen var över vid 16- tiden.
Framgångsrikt recept kan jag tycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0