Hänt i veckan..

Någon som har läst boken Min bästa väns dotter ? 
 
Inte?

I den boken iaf så har dom en maträtt som heter Hänt i veckan. Och den går ut på att man tar rester från det man ätit och gojsar ihop till EN maträtt. Himla praktiskt!

 Iaf, så gjorde jag en Hänt i veckan nyss. Var dödens hungrig NU och hade inte ork att göra nått seriöst. 
Så. Har man inget bättre för sig så är det perfekt att göra en s.k bartömning i kylskåpet och ner med allt i en gryta. 

 En påbörjad creme fraich chili paprika blandades ut med en annan påbörjad burk med vitlöksost i en gryta med lite gammal spagetti. (spara disk!) Sen klipptes det lite lax (sån där fin i smala skivor som smakar lite rökt.. Gravad..?) från nyår och hälldes i. En näve gröna ärtor spolades i varmvatten och blandade sig så fint med den andra sörjan. 

 Summa sumarum så var hela måltiden som spisades direkt ur grytan (spara disk) så jävla stark att smaklökarna hade avlidit efter andra tuggan så sen kände jag ingen smak.. Men den var nog god. Tror jag.
 Eller?

Bild ska jag nog bespara er. Är ni inte avsmakta nu så hade ni blitt det då. 

 Men sök på Studentkrubb.se så finns det massor bra recept på snabb och billig mat.
Asabra!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha, nä det är nog i alla fall inte den maträtten jag skulle önska om jag va gäst hos dig =)

2012-01-09 @ 22:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0