Maaat-inlägg!

Okej mannar.
Här kommer en ny maträtt ala mig. Den är nog rätt snabb egentligen, om man har lite framförhållning och tinad grädde. Jag hade ingen framförhållning eller planering eller tinad grädde.
För mig tog det 90 minuter från planering till färdigställd och ätbar rätt. Alldeles för lång tid om ni frågar mig. Höll på att dö på kuppen när jag började kalasa på ofärdig lax. (man kanske inte dör av rosa lax, men jag vill ha min well-done i vilket fall)

Pass opp! Recept right at ya!

• 2 laxfilér
• 1/2 dm purjolök (man kan äta den gröna delen också)
• 3 dl grädde/crème fraîche
• 2 tsk lök/örter dressingmix
• peppar
• fetaost
• (tomat, citron)

Blanda ihop punkt 1 och punkt 2. Lägg firrarna i en form. Peppra och lägg över strimlad purjolök och fetaost (ostrimlad). Häll över blandningen över firrarna. Tycker man om garneringar och doningar kan man med fördel skiva några skivor tomat och citron och lägga on top.
Hysta in i ugnen i 200 grader i 30 minuter.
Koka nått att äta till. Pastaskruvar var helt åt helvete så gott!
Ät och njut!

Eller.
Ät och bli mätt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0