Tre av fyra.

Köpte en ny blomma igår. Har råkat ha ihjäl lite för många på sistone. Ser lite lätt skit-tanigt ut i fönstrena. Efter att ha gått fram och tillbaka på plantagen som en herrelös gatuhund i närmare en timme hittar jag äntligen en sån blomma som jag fick av mostern i somras. Den lever faktiskt fortfarande så har den klarat sig så måste jag ju kunna hålla liv i en till. Kan man tycka iaf. Läser på bruksanvisningen att den trivs i norr, söder och öster fönster. Eller om det var väster, norr och söder. Eller kanske öster, väster och söder..
Ja ni fattar mitt problem?! Den trivs i alla väderstreck utom ETT!! Jag kan nästan svära på att jag har ställt den i det ända fönstret den inte vill va i.

Men det kan ju vara lite tjusning att se själv om det är fel eller inte. Det borde ju märkas kan man tycka.

Även bra med en likadan blomma om mostern kommer tillbaka en dag och letar efter sin gåbortsblomma så har jag ju alltid en i reserv om den ena råka stryka med. Värsta bra plan B!

Klippte ner två träd som muterat sig till två buskar sen förra sommarn när mamma planterade om dom.. Så passens granna blev dom och nu står dom hur rakt och stadigt som hellst utan att stå lutade mot fönstret för att inte välta.
Har även tatt Bäbisgrenar för tillökning. Har ett helt BB-fönster.
Kooooom å köööööp!! Finfina grenar! Billigare än Ullared!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0