Jag är kär.

I Z alltså. Idag fick han följa med på jobbmöte som inte va ett möte utan en promenad till ett fik.
Jag åt min livs första räkmacka, och dog inte! Att ingen sagt det innan liksom? :P
Och jag fick en hemskt otrevlig upplevelse mellan brösten när Den. Största. Spindlen. spatserar ner där och kollar läget. Då dog jag lite lätt sådär i panik. Att sitta med 6 tanter och va den som får hjärtattack känns lite orättvist. Men okej, Spindlen fick offra livet den här gången. Inte mer än rätt kan jag tycka. (sorry om vädret vänder, jag höll nästan på att ta livet av en annan innan på jobbet också men blev stoppad..)
På hemvägen får Z doppa sig i sjön och blir helnöjd. När vi kommer hem går vi ut och springer lite på baksidan där Z gör Dagens fynd!
En spillans ny och fräsh tennisboll! Direkt från pågående tennismatch. Vi gör det ända rätta att behålla bollen.
Inte för att han inte har fjortonhundamiljoners bollar redan utan för att hans mamma inte vågar lämna tillbaka den. Vi går ner till sjön istället så han får bada lite ordentligt och förhoppningsvis bli lite trött.
Sen är vi ute och går. Z blir varm. Z vill dricka.
Det finns bara snuskigt stillastående diken men söligt vatten i. Z får inte dricka. Z dricker iaf. Och på köpet tar och "ramlar" i. Kommer upp och är allt annat än fräsch och nyponrosdoftande. Går och stoppar i han i en sjöpöl för att få bort Stanken.
Z simmar igen.
Z går upp och ner i pölen och trampar upp gammal sunk som ligger i kanten.
Z är In. Heaven!
Z lägger sig i sunket...
Z:s mamma kastar i en pinne så han ska bli av med sunket som lagt sig som en tjock hinna över hela ryggen.
Z struntar för första gången i sitt liv i en pinne som kastas i vatten.
Z går upp från sjön.
Z får duscha när vi kommer hem. Med schampo.
Z är inte alltför nöjd..

Gräsliga lilla hunden ligger nu neutralt doftande i sängen med bara aningens ansats till att lukta blöt hund.

Allt är frid och fröjd och alla är nyduschade och fräscha som nyponrosor och tennisbollen ligger någonstans bland alla dom andra. Äntligen har han hittat hem och fått en vän.

Ps. Jag behöver en sällskapsdam åt Lilleman i sommar. Tips mottages tacksamt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0