Tsunamigrillningspromenad

Blåste nordanvindsstorm idag men grilla de gjorde vi, med fritt inblås precis vid sjön. Frös gjorde jag och har gjort prick hela dagen sen dess. Men vad gör man väl inte? Har man sagt att man ska grilla så ska man fan grilla också! Kosta vad det kosta vill. Har bara ätit korv och grillmat idag. Undrar vem som först ser ut som en stoppad julkorv till sommarn? Me, my self or I? Dessutom har det kommit en ny glass som är to die for. Hualigen. Det där med att återfödas som en latmask är inget jag önskar mig själv ens. Jag är säker på att jag var en hurtig bonnpiga i mitt förra liv. Som satt på en pall bland korna nere på mösen och mjölkade för hand. Sådär som Lina i Emil i lönneberga gör. Tog hand om en suput till karl, 13 ungar och lika många höns gjorde jag säkert också. Slaktade julagrisen med en hand samtidigt som jag nackade den frodigaste hönan med den andra, samtidigt som jag skickade ut tre av ungarna med märren till att hämta hem ve till stuan. Jag hann bara gå till tjökan varje söndag om jag plöjde en åker på vägen. Den stackars märren lever inte idag men förstå om en annan vill ta't lite lugnt på äldre dar. Och en ska ju ha lite å ta av om nöden knackar på dörren. Så den dära glassen ska jag nog ta å smaka en gång till.


Kommentarer
Postat av: jossan

Hahah, ja så var det säkert =) Du är för rolig! Ge mig mer, ge mig mer, MEEEERRRR!!!!

2012-05-06 @ 13:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0