första i första

Det går sällan som man vill med djur när man är tidspressad. :P
Skyndar mig ut i en reklampaus för att låsa in hönerna och stänga om bäna.
 Kommer ut på trappen och där ute på gräset, precis utanför lyktstolpeljuset står en eeenorm skugga.
 
*hajenfilmsljud och Skräckfilmsskrik*
 
 Spänner ögonen och stirrar, samtidigt som jag håller mig från att skita på mig,
då börjar den enorma skuggan att gnägga igenkännande...
 
 Jahopp. Ett stycke Lilleman på rymmen. Gå och haffa honom i luggen och stoppa in honom i hagen. Men nej, då smiter Majsaskrället ut istället!
 In med bägge i den gamla hagen istället. Dom fick en mental spark i röven när dom var inne.
 
Hönsen var tack och lov inne på sin pinne och sov. Dom brukar bara fattas när samboskapet ska räkna dom. :P
 
Sen ska jag gå in i laggårn..
 
Suck.
 
Då står det sex stycken bräkjävlar i boxen med hö och är så förbannat jävla nöjda!
 *Nämen hej, morsan! Kommer du nu?! :D Vill du också va me? Vi har en liten nyårssupé här."
 
Hur det är att försöka få ut sex stycken osamarbetsvilliga idisslare ur en hel box full med mat?
 Det går inte. Man behöver vara minst sju pers. För att det ska gå smidigt iaf.
Jäkla kräk till att va ostyriga ibland.
 Till saken hör att dom på nått sätt rämnat dörren.. när jag gick därifrån sen så var det någon som var missnöjd och körde huvet i den några gånger. Misstänker den brune med horn...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0